"Bóvli" telefonnal próbálkozik a Nokia

2013.04.30. 8:03

5000 forintos mobillal próbálja veszteségeit enyhíteni a Nokia, amely egyelőre képtelen megszorongatni a vezető gyártókat az okostelefon szegmensben. A hagyományos készülékek aránya folyamatosan csökken az értékesített mobilok között, de még mindig csaknem fele az összes eladott mennyiségnek. A Nokiának azért is fontos, hogy jól fogyjon új 105-ös alapkészüléke, mert az ebből generált készpénzt fektetheti be az okostelefonok fejlesztésébe.

20 dolláros telefon a Nokiától

A Nokia nagyot küzd azért, hogy befogja a Samsungot és az Apple-t az 500 dollárnál drágább okostelefonok piacán, azonban eddig nem sok sikerrel járt a társaság. A finn cég a hagyományos mobilok rendkívül olcsó szegmensében próbál erőt és persze pénzt gyűjteni a harchoz.

A Nokia új alaptelefonjához a 105-höz már 20 dollárért hozzá lehet majd jutni, amelytől sok extra nyilván nem várható az alapfunkciókon kívül. Az értékesítések néhány héten belül el is kezdődnek Indiában és Indonéziában, de Európában is kapható lesz majd a későbbiekben.

Forrás: nokia.com

Habár a valaha volt legolcsóbb Nokia telefon lesz a 105-ös, mégis nagyon fontos a cég számára. A társaság áprilisi jelentésében közölt értékesítési adatok 11 millió darabbal elmaradtak az elemzők által várt számoktól. A hagyományos mobilok eladásai pedig 21 százalékkal zuhantak 55,8 miliió darabra az első negyedévben.

Forrás: [origo]

Ha nem sikerül az alsókategóriás készülékek feltámasztása, akkor a Nokia komoly készpénzforrás nélkül maradhat, ami hatással lehet az okostelefon fejlesztésekre is, és méginkább leszakíthatja a társaságot a jelenlegi vezetőktől. A társaság a tavalyi évben 336 millió darab mobilt adott el, de ennek csak körülbelül 10 százaléka volt okostelefon.

Okostelefonból szeretnének többet eladni

A Nokia fő célja, hogy a legnagyobb szereplők közé kerüljön az okotelefonok piacán, hiszen itt sokkal nagyobb profitot lehet elérni, mint a hagyományos készülékeken. Habár a társaság 5,6 millió darab Lumia-t adott el az idei első negyedévben 27 százalékkal többet, mint a megelőző 3 hónapban, de ezzel együtt is csak 3 százalékos részesedése van jelenleg a globális okostelefon piacból.

Forrás: [origo]

Habár az okostelefon üzletág a leggyorsabban növekvő szegmense a mobilpiacnak, a hagyományos készülékek még továbbra is közel felét adják a globális értékesítéseknek, ami több száz millió darab telefont jelent. A Nokiának azonban már ebben a divízióban is meg kell küzdenie, elsősorban a kínai gyártókkal. A vállalat azért is fordít kiemelt figyelmet a 105-ös típusra és a hozzá hasonló készülékekre, mert ezzel szeretné magához láncolni a vásárlókat olyan piacokon, mint India vagy Kína.

Ugyanis a cégnél úgy gondolják, hogy ha valaki megveszi az olcsóbb Nokia készüléket, az a későbbiekben is hű marad a márkához, ha majd egy fejlettebb és nem utolsó sorban drágább telefonra vált.

Az iPhone 2007-es megjelenése előtt még a mobil piac felét uralta a finn cég, melynek részvényei 80 százalékkal zuhantak azóta, 5 egymást követő veszteséges év után, míg ezalatt a Samsung 154 százalékot, míg az Apple 400 százalékot emelkedett. Hétfőn a Nokai részvények 1 százalékkal emelkedtek.

A Nokia árfolyama (Helsinki)