Európa már nem menő, Indiában lát fantáziát az Unilever

Vágólapra másolva!
Csaknem 5,5 milliárd dollár értékben vásárol részvényeket az Unilever az indiai piacvezető fogyasztási cikkeket gyártó Hindustan Unileverben, ezzel már meglévő részesedését növeli 75 százalékra a holland-angol cég. A társaság célja, hogy a lassú európai növekedést ellensúlyozza a növekvő indiai bevételekkel, hiszen a nagyobb tulajdoni hányad magasabb profitrészt is jelent. A Hindustan részvényei 17 százalékkal emelkedtek a hírek hatására, míg az Unilever 0,9 százalékkal csökken az amszterdami parketten.
Vágólapra másolva!

Milliárdos befektetés Indiában

Az Unilever csaknem 5,5 milliárd dollárral emeli indiai leányvállalatában, a Hindustan Unilever Ltd.-ben meglévő részesedését, amivel 75 százalékra növekszik tulajdoni aránya a korábbi 52,5 százalékról. A többek közt Lipton teák és a Dove szépségápolási cikkek forgalmazásával foglalkozó cég 600 indiai rúpiát fizet majd a részvényekért, ez az ár 21 százalékkal magasabb a tegnapi záróárnál. A tranzakcióra előreláthatólag júniusban kerül majd sor, amit az HSBC fog levezényelni.

Az angol-holland cég a lassuló európai növekedésre válaszul törekszik nagyobb befolyás megszerzésére India legnagyobb fogyasztási cikkeket gyártó vállalatában, hiszen ezzel az Unilever nagyobb részt hasíthatna ki az indiai profitból. Az európai régió 2012-ben 27 százalékkal részesedett a bevételekből, míg az ázsiai-afrikai földrajzi szegmens 40 százalékért volt felelős.

Forrás: [origo]

Nagy lehetőségek rejlenek még Indiában

A Hindustan Unilever hétfői jelentésében 15 százalékos profitnövekedésről számolt be a március végén végződő negyedik negyedévre vonatkozóan, elsősorban a vidéki expanziónak és az alacsonyabb nyersanyagáraknak köszönhetően. Az indiai GDP növekedés lassulást mutat ugyan, hiszen a korábbi évek 8 százalékos átlaga után, a 2013 márciusában végződő évben 5 százalékkal bővült "csak" a gazdaság. Azonban a jövőben még igen nagy lehetőségek rejlenek a világ második legnépesebb országában.

Például a múlt évben a Hindustan 32 százalékkal részesedett az indiai szépségápolási és kozmetikai piacból, amely akár 44 százalékkal is bővülhet 14,2 milliárd dollár értékűre 2017-ig, az Euromonitor számításai szerint. Az Unilever azt várja, hogy az évtized végéig az árbevétel növekedés 90 százaléka már a feltörekvő piacokról származhat.

Valószínűleg úgy gondolják az Unilevernél, hogy a Hindustan értékeltsége jelenleg sokkal olcsóbb, mint 5 vagy akár 10 év múlva lesz, nyilatkozta a Bloombergnek Sachin Bobade a Brics Securities elemzője.

A veresenytársakkal összehasonlítva a Hindustan részvényei bőven alulteljesítők voltak az elmúlt fél éves időszakban, azonban a bejelentés hatására csaknem ledolgozta hátrányát a papír.

Forrás: [origo]

Ma az indiai társaság 17 százalékkal ugrott a bejelentésre, míg az Unilever 0,9 százalékos csökkenésben áll az amszterdami kereskedésben.

Az Unilever árfolyama (Amszterdam)

Forrás: [origo]