Egyre többet költenek a magyarok a dísznövény-kereskedőknél, amely a válság után is bővülő piacot jelentett a vállalkozások számára. A nyereségük viszont eltűnt.

Rákaptak a magyarok a dísznövényekre, ezt bizonyítja, hogy 2003 óta 300 százalékkal, 26 milliárd forint fölé nőtt a dísznövény-nagykereskedelemmel foglalkozó vállalkozások árbevétele, miközben számuk megduplázódott.

A 2003-ban még 8,2 milliárd forintos piac 2007-re 21,2 milliárd forintosra bővült, és a válság sem állította meg a növekedést, igaz a cégek nyereségessége nem tudta követni a piac bővülését. A 2012-es cégadatok még nem nyilvánosak, így a 2011-es információk a legfrissebbek, azok szerint 26,2 milliárd forint volt a cégek árbevétele.

Bár a cégek száma is növekedett, nem kizárólag ez volt az oka a piac bővülésének, az egy cégre eső átlagos árbevétel is növekedett párhuzamosan. 2003-ban 56,5, 2011-ben 81 millió forintot tudott bevételként elkönyvelni egy dísznövényes cég.

A növekvő bevétel mellé azonban csak egy ideig társult bővülő nyereség. 2007-ben volt csúcson a piac, ekkor közel félmilliárd forint volt az adózás előtti eredmény, 2011-ben viszont már veszteségesek voltak ezek a vállalkozások.