Gigaprofit a Toyotánál

Vágólapra másolva!
Bejött a jengyengítés a Toyotának, a világ legnagyobb autógyárának profitja tavaly 240 százalékkal nőtt, az idén pedig még több nyereséget fognak bezsebelni. Annyit, mint a teljes magyar gazdaság egyévnyi kibocsátásának, hozzáadott értékének az egytizede.
Vágólapra másolva!

A Toyota-csoport 962,16 milliárd jen (2200 milliárd forintos) nettó nyereséget könyvelt el a 2012-es üzleti évben, ami 3,4-szerese az előző évi profitnak, vagyis 240 százalékos profitnövekedéssel büszkélkedhet a japán autógyár.

A Toyota visszavette az első helyet a világ autógyártóinak listáján, miután 2011-ben a General Motors és a Volkswagen letaszította a trónról.

A világ legnagyobb autógyártójának profitja tavaly elsősorban a jen gyengülésének, másodsorban a növekvő észak-amerikai és ázsiai eladásoknak köszönhetően ugrott meg a 2012. április 1. és 2013. március 31. közötti időszakban. A vállalat összesen 8,87 millió járművet értékesített a 2012-es üzleti évben.

A Toyota, szerdai bejelentése szerint, az idei üzleti évre további profitnövekedést vár: a cég 1,37 ezer milliárd jenes, vagyis mai árfolyamon 3150 milliárd forintos nettó nyereséggel számol 2013-ra. Ez több mint az egytizede a teljes magyar gazdaság egyévi kibocsátásának.

A Toyota eredménye elemzők szerint a tavaly decemberben hivatalba lépett Abe Sindzó miniszterelnök "Abenomics" néven emlegetett, a jen gyengítésére és az export támogatására irányuló gazdaságpolitikája első sikerének tekinthető. A japán jen tavaly több mint 10 százalékkal gyengült a kormány tudatos jengyengítő intézkedéseinek hatására. Ezzel az exportra termelő cégeknek, így a Toyotának is kedvez a kormány, így akarja kirángatni a japán gazdaságot a több mint két évtizedes pangó állapotból. A jen ráadásul az idén is gyengül tovább, a japán jegybank újabb gazdaságélénkítő programja csak ráerősít a kormány akciójára.

A közelmúltban jelentős kiadáscsökkentést, valamint több millió autót érintő visszahívásokat is levezénylő cég elnöke, Toyoda Akio közölte: a vállalat a verseny erősödésére számít az autópiacon, a következő három évben pedig a jó eredmények ellenére sem fog új gyárat nyitni.