Vásárolunk online, de a futárnak fizetünk

Vágólapra másolva!
A hazai internetezők többsége vásárolt már valamilyen terméket vagy szolgáltatást a weben keresztül. Az online vevők többnyire elégedettek - derül ki a Magyar Telekom legutóbbi, internethasználók körében végzett reprezentatív kutatásából.
Vágólapra másolva!

A Telekom a 14 és 69 év közötti internetezők körében végzett reprezentatív felmérést. A kutatás adatai alapján a hazai netezők 62 százaléka vásárolt az elmúlt egy évben valamilyen terméket vagy szolgáltatást a neten keresztül.

A webáruházak látogatói között az átlagnál több a felsőfokú végzettségű, és többen élnek közülük a fővárosban, illetve az átlagnál jobb anyagi körülmények között.

Az okostelefonnal rendelkezők körében magasabb az online vásárlók aránya, mint a hagyományos készülékekkel rendelkezők körében. A vásárlók 76 százaléka állítja, hogy jó tapasztalatai vannak ilyen téren. A külföldről történő online vásárlás kevésbé jellemző, az online vásárlók közül mindössze minden ötödik rendelt más országból.

A termékek közül népszerű a könyv, a CD, a DVD, a ruházati termék, a játék és a sporteszköz. A szolgáltatások közül leginkább a pénzügyi szolgáltatások, illetve a különböző belépőjegyek online rendelése népszerű. A közüzemi számlák online rendezése is terjed, a Telekom kutatása szerint legalább egy közüzemi szolgáltatásért az elmúlt egy évben a hazai internetezők 34 százaléka fizetett a neten keresztül.

Online vásárlás esetén a különböző fizetési módok közül a kiszállításkor a futárnak történő fizetés a leginkább elterjedt. Az online vásárlók kb. fele fizet legalább alkalmanként online banki átutalással vagy postai utánvéttel. A legkevésbé elterjedt fizetési módozat az online internetkártyával történő fizetés.

Az [origo]-t kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.