Veszített előnyéből a Louis Vuitton, a világ legértékesebb luxusmárkája, derül ki a Millward Brown Optimor tanulmányából. A már nyolc egymást követő évben is legértékesebb presztízsmárkának bizonyuló Louis Vuitton bár még magasan vezet, a Gucci és a Prada elképesztő mértékben növelte piaci értékét az elmúlt évben, komoly kihívás elé állítva riválisait.

Kevesebbet ér a Louis Vuitton

Habár még továbbra is a Louis Vuitton a világ legértékesebb luxusmárkája, az LVMH tulajdonában lévő brand veszített előnyéből, derül ki a Millward Brown Optimor, BrandZ 2013 tanulmányából. A már nyolc éve világelső márka piaci értéke több mint 10 százalékkal 22,7 milliárd dollárra csökkent, ami annak köszönhető, hogy olyan nagy riválisok, mint például a Gucci vagy a Prada igen erőteljesen növeli népszerűségét.

Forrás: [origo]

A kutatás szerint a PPR tulajdonában lévő Gucci értéke 50 százalékkal 12,7 milliárd dollárra emelkedett, ezzel harmadik a listán, míg a Prada értéke több mint 60 százalékkal növekedett, ezzel  a negyedik helyre lépve előre. Ez annak is köszönhető, hogy ezeket a márkákat tulajdonló cégek jobban megtalálták az exkluzivitás és a megfizethetőség közötti optimális összhangot, ezzel elnyerve új vásárlókat. Olyan luxusmárkák estek ki a top 10 közül, mint a Rolex, a Chanel, a Cartier vagy a Burberry.

Az LVMH árfolyama (Párizs)

Forrás: [origo]

Jó formában a Burberry

A brit luxusgyártó Burberry ma tette közzé március végén végződő üzleti évére vonatkozó számait, amelyben a várakozásokat felülmúló profitról számolt be. Az egyszeri tételektől tisztított adózás előtti eredmény 428 millió fontra emelkedett, megverve ezzel az elemzői konszenzust. A kiváló számok elsősorban a különösen erős kínai és hongkongi értékesítéseknek köszönhető. A szép eredmények hatására a társaság megemelte fizetendő osztalékát is 16-ról 29 pennyre.

Forrás: [origo]

Habár a cég még áprilisban úgy fogalmazott, hogy nem vár javuló körülményeket a globális gazdasági környezetre vonatkozóan, a jelenleg futó üzleti évben is emelkedő profitra számít. Ezt a kiskereskedelmi üzletek bővítésével és magasabb árakkal érné el a vállalat. A Bain & Co. tanácsadócég szerint ugyanis a luxuspiac legdrágább termékei iránti kereslet gyorsabban növekszik majd, mint korábban, mert a vásárlók már nem keresik annyira az hatalmas márkanév jelzésekkel ellátott presztízstermékeket. Inkább a visszafogott luxus fog hódítani a tehetősebbek körében a Bain & Co. szerint, ami a Burberry számára is kedvező trend lehet, mivel luxuscikkei kevésbé hivalkodóak. A kedvező hírekre az árfolyam több mint 6 százalékkal lőtt ki.

A Burberry árfolyama (London)