A Médiaunió az idén példaértékű, közösségépítő embereket akar bemutatni kampányában. Már várják a jelöléseket.

A Médiaunió Alapítvány 2013-as társadalmi célú kampányában különleges példaképeket keres: az ország nyilvánossága előtt nem ismert, hétköznapi embereket.

Az idén az alapítvány nem egy megoldásra váró társadalmi problémát állít kampányának középpontjába, hanem több fontos értékekre hívja fel a figyelmet. Ennek érdekében az ország nyilvánosságának segítségével olyan társadalmi, közösségi értéket létrehozó embereket keresnek, akik cselekedeteikkel pozitív hatással vannak környezetükre.

Az alapítvány abból a feltételezésből indult ki, hogy ezen embereknek, példaképeknek, illetve a tetteiknek a bemutatásával rávilágíthatnak arra, hogy a cselekvés, a tenni akarás, az egyéni szemlélet vagy egy újszerű megközelítés sikerre vezethet egyént és közösséget.

A Médiaunió idei kampányának főtámogatója a Magyar Telekom. "A fenntartható fejlődés iránt elkötelezett vállalatként fontosnak tartottuk, hogy támogassuk a Jó embert keresünk kezdeményezést, és ezzel az eszközzel is felhívjuk a figyelmet arra, hogy az élhető jövő közös felelősségünk. A Telekom az évi sok százmilliós társadalmi befektetésével maga is példát mutat: többek között a hátrányos helyzetű kistérségek fenntartható fejlődésének előmozdítását tűzte ki célul, amelynek első helyszíne Mezőcsát kistérség volt; valamint a Digitális Híd Kistelepüléseken program megvalósítását, amelynek célja, hogy megismertesse az információs és kommunikációs technológia eredményeit és lehetőségeit azokon a területeken, ahol a digitális különbség jelen van" - tette hozzá Rózsa Iván vállalati kommunikációs igazgató.

Az elmúlt évek gyakorlata szerint az idén is két részből áll össze a kampány. Az első, május 28-án induló szakaszában arra buzdítja a Médiaunó Alapítvány az embereket, hogy jelöljenek példaképeket a saját környezetükből a kampány honlapján.

A második kampányszakaszban, 2013. október-novemberben már a konkrét példaképeket mutatja be a Médiaunió Alapítvány a magyar médiában.

A Médiaunió Alapítványban részt vállaló médiumok önkéntes alapon felületet biztosítanak a kampánynak.

Az [origo]-t kiadó Origo Média és Kommunikációs Szolgáltató Zrt. kizárólagos tulajdonosa a Magyar Telekom Nyrt.