Csökkent a Tesco árbevétele az első negyedévben

Vágólapra másolva!
2012 januárja óta egymilliárd fontot ölt a Tesco vezetése az áruház nagy-britanniai pozícióinak megerősítésébe, az erőfeszítések mégsem jártak sikerrel, az idei első negyedéves adatok alapján a Tesco a brit és a külföldi piacokon is visszaesett. Nagy-Britanniában az Aldi, a Lidl és a Waitrose nyomul a helyére.
Vágólapra másolva!

A vártnál jobban csökkent a Tesco árbevétele az idei első negyedévben. A csökkenés egyaránt bekövetkezett az Egyesült Királyságban, ami a Tesco hazai piacának számít, és a külföldi piacokon is. A szerda délelőtti kereskedésben 4 százalékot gyengültek a cég részvényei a londoni tőzsdén.

A Tesco adatai szerint az Egyesült Királyságban 0,8 százalékkal esett vissza a cég bevétele (üzemanyag-eladások nélkül a csökkenés eléri az 1 százalékot), de külföldön sokkal rosszabbul teljesített, összesítve 4,6 százalékkal csökkentek a bevételei.

Törökországban (15,5 százalékkal ), Csehországban (9 százalékkal ) és Lengyelország (8,2 százalékkal) esett vissza a Tesco bevétele, de a dél-koreai és kínai piac is gyengén teljesített. Az elemzők szerint várható volt a csökkenés, a nemzetközi piacok teljesítménye meglepően rossz volt, de az otthoni gyenge adatok mégis jobban fájhatnak a cégnek.

Philip Clarke vezérigazgató 2012 januárja óta 1 milliárd angol font befektetéssel akarta fellendíteni a Tesco teljesítményét az Egyesült Királyságban, mivel az otthoni piac adja az árbevétel és a profit kétharmadát. A befektetés azonban nem érte el a várt eredményt, mert a Tesco veszített piaci részesedéséből a nála alacsonyabb árakat kínáló Aldi és Lidl, és a nála magasabb árkategóriába tartozó Waitrose lánccal szemben is.