Budapest lekörözte Bécset és Prágát

Vágólapra másolva!
Tavaly a magyar főváros sokat javított a kereskedelmi ingatlanok 200 várost tartalmazó listáján, 11 új kiskereskedelmi márkával az 52.-ről a 36. helyre ugrott, megelőzve olyan, nála jelentősebb vásárlóerővel rendelkező városokat, mint Barcelona, Bécs vagy Prága - közölte a CBRE ingatlan-tanácsadó.
Vágólapra másolva!

A kiskereskedelmi jelentés szerint Budapesten tavaly többek között a Massimo Dutti, a MONCLER, a Parfois, a CCC Shoes és a Buddha Bar is megnyitotta első üzletét, és úgy tűnik, a folyamat az idén sem szakad meg.

A CBRE a világ 320 vezető kiskereskedőjének globális jelenlétét vizsgálta, a világ több mint 200 városában. A múlt év - jellemzően - az új piacok felfedezésének éve volt: a vizsgált városok 81 százalékában jelent meg legalább egy új kereskedő.

Az amerikaiak terjeszkednek a legagresszívebben. Amíg korábban Ázsiára és Nyugat-Európára koncentráltak, mára egyre több amerikai márka célozza meg a Közel-Keletet, ahol minden ötödik új belépő az Egyesült Államokból érkezett. Szintén jelentős célpiaccá vált az amerikaiak számára Kelet-Közép-Európa és Latin-Amerika is.

Az olasz, brit és francia cégek szintén nagyon aktívak, főleg a saját régiójukban és Ázsiában. Hongkong továbbra is a legvonzóbb piac: 2012-ben 51 új belépő jelent meg a városban, főleg Európából, de jelentős számú amerikai, japán és koreai cég is üzletet nyitott a kínai városban, és nem csak a luxusmárkák képviselői.

A középkategóriás divatmárkák minden más kategória képviselőinél több új piacra léptek be tavaly, az új üzletnyitások 22 százaléka hozzájuk kötődik.