A Cadillac hódíthatja meg a kínai autópiacot

Vágólapra másolva!
A kínai luxus autópiac meghódítását tűzte ki zászlajára a General Motors, melyet a Cadillac márkával akarnak elérni. Az amerikai autógyártó a világ leggyorsabb ütemében növő luxuspiacán akar meghatározó szereplővé válni, 10 százalékos piaci részesedést elérni.
Vágólapra másolva!

A tavalyi 30 ezer darabos autóeladást 2015-ig 100 ezerre akarja feltornászni a General Motors csoportba tartozó Cadillac a kínai piacon. Az autógyártó meglehetősen ambiciózus célokat tűzött ki: az egyik legnagyobb szereplővé szeretne válni a kínai luxus autópiacon a vállalat. Az évtized végére ráadásul a 10 százalékos piaci részesedés elérését tervezi a cég, főként az új típusok segítségével.

A Cadillac egy új gyárat is épít Sanghajban, melynek az alapkő-letétele a napokban zajlott. A tervek szerint évi 160 ezer autó gördül majd le a gyártószalagról, így az értékesítés megnövelését vélhetően az itt gyártott autókkal képzelik el.

A gyártás felpörgetése mellett a Cadillac az értékesítési pontok számát is meg akarja növelni. 2011-ben még csak 69 üzlettel rendelkeztek, de idén év végén a 200-ik boltot is megnyitja várhatóan a társaság.

Nagy a csata

A vállalatnak főként az európai luxusgyártókkal kell felvennie a versenyt, mint például a BMW, az Audi vagy a Mercedes. Mindannyian a legnagyobb növekedéssel kecsegtető piacon próbálnak a legjobbak lenni. A Reuters szerint 2020-ra átveheti a világ legnagyobb luxus autópiaca címet Kína az USA-tól. A prognózisok alapján évente 2,7 millió gépjármű találhat majd gazdára az országban.

Nincs rossz pozícióban a kínai értékesítést tekintve a General Motors, mely 2012-ben 2,8 millió autót adott a kapcsolat vállalkozásain keresztül Kínában, ami éves szinten 11,3 százalékos növekedést jelent. Igaz, a teljes értékesítésben a General Motorshoz tartozó összes márka benne van.

General Motors napi grafikon (NYSE)

Forrás: Origo