Összevonnák a Peugeot-t az Opellel

2013.06.28. 7:23
Növelné részesedését a General Motors a Peugeot-ban, a tőkéért cserébe pedig lényegében egybeolvasztaná a francia gyártót az Opellel. Úgy tűnik tehát, hogy a francia társaság tőkehelyzete távolról sem megoldott, annak ellenére sem, hogy a vállalat többször is kijelentette már a likviditás biztonságát. A General Motors egyelőre azonban határozottan cáfolta a pletykákat.

Ismét felerősödtek a pletykák a General Motors-Peugeot felvásárlással kapcsolatban, a Reuters ugyanis bennfentes forrásokra hivatkozva arról számolt be, hogy a francia céget az Opellel olvasztaná egybe a General Motors.

Az amerikai cég jelenleg 7 százalékos részesedéssel rendelkezik a francia autógyártóban, azonban hajlandó lenne további tőkét bevonni a cégbe abban az esetben, ha a termelési kapacitásokat az Opel gyártásával összhangban alakíthatná. Ez lényegében újabb gyárbezárásokat és leépítéseket jelentene, ami a francia kormány korábbi tiltakozását figyelembe véve eléggé megkérdőjelezi az ügylet sikerességét.

A szükség viszont nagy úr lehet a francia gyártónál, akinek a korábbi nyilatkozatokkal ellentétben még is égetően nagy szüksége lehet a tőkére. Bár a francia kormány az év elején már mentőcsomagot nyújtott a bajban lévő társaságnak, könnyen lehet, hogy gyengélkedő európai autópiac miatt mégsem tudják teljesíteni a likviditási célkitűzéseiket. Májusban például ismét a francia gyártó mutatta a legnagyobb (13,4 százalékos) visszaesést az előző évhez képest, ami nem arról árulkodik, hogy minden a legnagyobb rendben.

Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, a francia gyártó szerint a tőkehelyzete biztosított, hiszen a gyenge értékesítési adatokat a különféle egységek eladásával kívánná kompenzálni. A La Tribune napilap viszont már akkor kiemelte, hogy a tavaly 2,5 milliárd eurónyi készpénzt elégető vállalat nagy bajba kerülhet. A francia gyártó szóvivője egyelőre nem reagált a Reuters információira, a General Motors pedig határozottan cáfolta a Reuters értesüléseit.

A befektetők viszont annál inkább, a francia gyártó végül 5,5 százalékos pluszban zárta a kereskedést, míg a többi európai vállalat csupán 1-2 százalékos plusszal volt kénytelen beérni. Vélhetően az állhat a nagy emelkedés hátterében, hogy az elmúlt két évben közel 70 százalékot veszített piaci értékéből a Peugeot, így a befektetők örömmel vennék, ha a megroggyant tőkehelyzet valamelyest javulna.

A PSA árfolyama (Párizs)