Második felvásárlási csatáját is elveszítette a Dish Network kábelszolgáltató, ugyanis a cég kiszáll a Clearwire-ért folytatott csatából, ami ezzel a Sprint Nextel kezébe kerülhet. Korábban éppen a Sprintet szerette volna megkaparintani a Dish, ott viszont a japán SoftBank ütötte ki a nyeregből a társaságot. Azonban a Dish nagyon szeretne betörni az amerikai mobilpiacra, így már meg is találta újabb célpontját, a T-Mobil USA személyében.

Vereséget szenvedett a Dish

Már nem sok rész maradt az amerikai telekomszektor december óta húzódó szappanoperájából. Ugyanis végleg kiszáll a Clearwire-ért folytatott csatából a Dish Network, miután tegnap hivatalosan is visszavonta vételi ajánlatát a cégre vonatkozóan. Így a felvásárlási harcot a Sprint Nextel nyerte az 5 dolláros részvényenkénti árával. Habár a végleges szavazás az ügyben csak július 8-án várható, de elég valószínű, hogy azt elfogadják, ugyanis a Sprint már most is a felét tulajdonolja a Clearwire-nek.

Forrás: Origo

Az ütközet a Dish és a Sprint között még januárban kezdődött a Clearwire mobilszolgáltató megszerzéséért, amikor a kábelszolgáltató rálicitált a Sprint decemberi ajánlatára. A Clearwire árfolyama egyébként közel 70 százalékot ugrott december közepe óta, ahogy folyamatosan emelték tétjeiket a felek. Tegnap piaczárást követően 1,8 százalékkal az 5 dolláros szintre esett vissza az árfolyam.

A Clearwire árfolyama (Nasdaq)

Forrás: Origo

Már meg is van az új célpont

A Dish ezzel két szék közül a földre esett, mivel korábban magáért a Sprint Nextelért is harcban volt, de itt végül a japán SoftBank ütötte ki a nyeregből a kábelszolgáltatót. A Dish viszont minden áron be akar törni az amerikai mobilüzletágba ezért a cég már meg is találta újabb célpontját, mégpedig a T-Mobile USA személyében. Charlie Ergen vezérigazgató úgy nyilatkozott, hogy akár dollármilliárdokat is hajlandóak lennének költeni a T-Mobile USA felvásárlására.

Ha a körülbelül 16 milliárd dolláros piaci értékű céget megvenné a Dish, azzal a negyedik legnagyobb mobilszolgáltatóvá lépne elő az Egyesült Államokban. A vállalatnak szüksége lenne új piacra, ugyanis az árbevétel növekedése elmarad versenytársaitól.  A 2012-es 14,3 milliárd dollárról 2015-ig mindössze 10 százalékos lesz az árbevétel bővülése az elemzők szerint, míg az iparágban a Dishez hasonló méretű  cégek átlagosan 35 százalékos növekedésre számíthatnak ebben az időszakban.

Forrás: Origo

A Dish Network árfolyama viszont meglepő módon nem reagált eséssel a felvásárlási kudarcokra. Illetve az sem bátortalanítja el a részvényeseket, hogy a cég elkeseredetten próbálja elkölteni készpénzét, pedig ez nem szokott jót jelenteni.

A Dish Network árfolyama (Nasdaq)

Forrás: Origo