Kína lesz az online vásárlások fellegvára

Vágólapra másolva!
Kínában lehet az e-kereskedelem növekedésének központja, véli az eMarketer. A vállalat elemzése szerint a következő években még évente több mint 10 százalékkal bővülhet az online vásárlások piaca, ami már idén is 1,03 milliárd fogyasztót vonzott. A vállalatok tehát nem véletlen, hogy próbálják kiaknázni az új értékesítési csatorna okozta lehetőségeket, hiszen a bővülési ütem mellett még akár költségelőnnyel is kecsegtethet.
Vágólapra másolva!

Kína és Ázsia lehet a nagy nyertese az e-kereskedelem egyre nagyobb térhódításának derült ki az eMarketer felméséréből. A szervezet szerint még hatalmas bővülés előtt állnak az internetes vásárlások, a következő években még akár 70-80 százalékos növekedés is jöhet azután, hogy tavaly már az ezer milliárd dollárt is meghaladták az online vásárlásokból származó bevételek.

Az viszont kiemeli az eMarketer, hogy a nagyobb növekedés elsősorban azokban a régiókban követkehet be, ahol meglehetősen alacsony az interneten is vásároló fogyasztók aránya. Elsősorban a közép- és kelet Európai, valamint a dél-amerikai és afrikai országokról lehet szó, ahol a fogyasztók csupán 30-40 százaléka vásárol az interneten. Ezzel szemben az USA-ban, vagy az Egyesült Királyságban 70-80 százalékos a penetrációs ráta, ami alapvetően azt jelenti, hogy a nagyobb bővülés már nem ezekben az országokban történik. A növekedés üteme tehát meglehetősen nagy szórást mutat.

Forrás: Origo

Az egyes régiókban eltérő növekedési ütemet mutató e-kereskedelem nagy nyertese Kína lesz, hiszen az ázsiai országban még mindig alacsony a penetrációs ráta, ami nagyobb növekedést vetít előre. Az ázsiai térség pedig rohamosan bővül majd a következő években, ezzel az e-kereskedelmen belül is kivívja majd az első helyet, komoly részesedést hasítva ki a nyugat-európai, és amerikai piacokról. Ha pedig az interneten vásárlók számát nézzük, akkor azt láthatjuk, hogy az idén várhatóan az egy milliárdot meghaladja majd a vásárlók száma. Az online vevők 44,4 százaléka származhat majd az ázsiai térségből, sőt, Kína 270 milliót tesz majd ki az egy milliárdból.

Forrás: Origo

Nem véletlen tehát, hogy több ruhakereskedő cég is próbálja az online eladások felé terelni a vásárlók figyelmét, elég csak az H&M-re, vagy a spanyol Inditexre gondolni. Az előbbi két cég ezzel feltehetően költségoldalról próbálna előnyt szerezni, hiszen az e-kereskedelem valamennyivel kisebb munkaerőköltséget, és bérleti díjakat jelentene az azt alkalmazó cégek számára.

Legjobb tanulságként pedig éppen a Best Buy szolgálhat, aki próbál minél inkább eltolódni az online értékesítések irányába. Mivel az amerikai piacon közel 70 százalékos a penetrációs ráta, valamint több termékcsoport esetében is magas az internetes vásárlás aránya a teljes vásárláson belül, erre jó esélye is lehet a cégnek. Akár ezzel is magyarázható, a Best Buy árfolyamának idei jó szereplése, aminek esélyét már egy tavaly év végi cikkben is fejtegettük.

A Best Buy árfolyama (NYSE)

Forrás: Origo