Milliárdokat költöttek kasmír ruhákra

Vágólapra másolva!
2 milliárd eurót fizetett a Loius Vuitton márka tulajdonosa az LVMH, egy kasmír ruhákat gyártó olasz cég többségi tulajdonáért. Ez már nem az első alkalom, hogy egy olasz családi társaság egy nagy francia csoport kezébe kerül. A kisebb olasz cégeknek ugyanis szüksége van a tőkére, hogy finanszírozni tudják nemzetközi terjeszkedésüket, hogy ezzel ellensúlyozzák az olasz gazdaság szenvedése miatt a luxustermékeik iránti csökkenő keresletet.
Vágólapra másolva!

Milliárdokért vett olasz luxuscéget az LVMH

2 milliárd euróért vásárolt többségi tulajdonrészt a francia luxusóriás LVMH a kasmír ruhákat készítő olasz családi vállalkozásban. A Loro Piana, amely még a 19. század elején kezdte meg tevékenységét, régóta kacsingatott már a tőzsde felé, vagy egy nagyobb szereplő általi kivásárlás után, ugyanis nemzetközi terjeszkedéséhez tőkére volna szüksége.

Az LVMH a cégből 80 százalékot kebelezett be, míg a maradék a tulajdonos Loro Piana család kezében maradt. A tulajdonosok azt várják a tranzakciótól, hogy a Loro Piana profitálni tud azokból a szinergiákból, ami az LVMH csoporthoz való csatlakozásból fakad, derül ki közleményükből. Az olasz társaság ebben az évben 700 millió eurós árbevétel elérését tűzte ki célul, ami az LVMH 2013-as várható 30 milliárd eurós bevételéből nagyjából 2 százalékot jelent.

Forrás: investor.hu

Az akvizícióval egy újabb olasz családi cég került egy francia luxusipari csoporthoz. A híres olasz luxusmárkák azok után váltak potenciális felvásárlási célpontokká, hogy a már két éve tartó olaszországi recesszió visszavetette a nagy presztízsű termékek iránti keresletet is, a nemzetközi terjeszkedéshez pedig tőkére van szükségük a családi cégeknek.

Forrás: Loro Piana

A többek között a Louis Vuitton táskáiról és a Dom Pérignon pezsgőjéről is híres francia társaság két éve vette meg a római ékszergyártó Bulgarit, míg múlt héten többségi tulajdont szerzett a milánói luxus bevásárló utcában lévő patinás Cova kávéházban. A Gucci márkáról híres szintén francia Kering-csoport júniusban vette meg a milánói ékszercéget a Pomellato-t.

Megbüntették a Louis Vuitton gyártóját

Az ügylet lezárása kedvező hír az LVMH-nak, azok után, hogy a Christian Dior parfümöket is forgalmazó cég múlt héten 8 millió eurós büntetést kapott a francia tőzsdefelügyelettől (AMF), mivel nem hozta nyilvánosságra időben, hogy részesedést szerzett hazai riválisában az Hermes-ben.

Az LVMH 2010 októberében jelentette be előzmények nélkül, hogy 17,1 százalékos tulajdonrész felett rendelkezik az Hermes-ben. Az LVMH három banktól jutott hozzá részvénycsere útján a papírokhoz, akik egyedül nem rendelkeztek 5 százalék feletti részesedéssel, így ezt nem kellett volna nyilvánosságra hozni a szabályok szerint. Mivel azonban összesen már nagyobb részt tett ki a tranzakció, azokat be kellett volna jelenteni korábban.

Az akció nem tetszett az Hermes-nek sem, aki élesen elutasította az LVMH közeledését, sőt jogi lépéseket is tett ellene. Erre válaszul az LVMH azzal vádolta meg az Hermes-t, hogy az lejárató kampányt indított ellene, amivel csorbát ejtett hírnevén.

A három nagy francia luxuscég közül egyértelműen az LVMH teljesített meglehetősen gyengén, míg főbb riválisai 10 és 20 százalékos emelkedést értek el idén, addig a világ legnagyobb luxusvállalata több mint 7 százalékot veszített értékéből.

Forrás: investor.hu