Tovább botladozik a Blackberry a lehangolóan gyenge gyorsjelentése után. A napokban újabb vezetők távozására derült fény, a vezérigazgató pedig kénytelen volt elismerni, hibázott a vállalat. Nem is túl meggyőző, ahogy további türelmet kért ahhoz az átalakulási folyamathoz, ami még jóformán semmilyen igazi fordulatot nem hozott másfél év alatt a cég életében.

Új kihívások után néznek a vezetők

Újabb fontos vezetők hagyták el a Blackberryt szerdán, ezúttal a közösségi média integrációjáért felelős T.A. McCann, valamint a naptár és a kontaktok kezelésének fejlesztését irányító Marc Gingras hagyták el a céget. Mindketten korábban felvásárolt vállalatok vezetői voltak, így elképzelhető, hogy az akkor kötött szerződésük járt le, de nem kizárt, hogy cég szorult helyzete miatt keresnek új kihívásokat.

Ráadásul Thorsten Heins, a cég vezérigazgatója szerdán a befektetőknek tartott előadásában kénytelen volt elismerni, hogy az új zászlóshajónak szánt készülékek amerikai piaci bevezetése is elhibázott volt. Heins ezzel együtt hangsúlyozta, hogy a Blackberry egy hosszú átalakulási folyamat derekán tart, és ehhez a befektetők további türelmét kérte. A részvényesek egyébként elfogadták a cég névváltoztatását, ami meglátásunk szerint teljesen irreleváns fejlemény a cég életében, még ha a menedzsment mérföldkőnek is próbálja beállítani.

Az is kiderült, hogy az amerikai értékesítési vezetőtől is megvált a közelmúltban a Blackberry, Richard Piasentin a Wall Street Journal szerint már a hónap eleje óta nem tartozik a cég kötelékéhez. A Blackberry tájékoztatása szerint jelentős szervezeti átalakulás zajlik, ami középvezetői szinten is változtatásokat igényel. Thorsten Heins 2012 eleje óta irányítja a Blackberryt, azóta jó pár meghatározó vezető hagyta el a céget, köztük a korábbi két társ-vezérigazgató, Jim Balsillie és Mike Lazaridis, a technológiai vezető David Yach és az operatív igazgató Jim Rowan.

Alig van nyoma az átalakulásnak

A Heins ígérte nagy stratégiai váltás ugyanakkor látványosan elmaradt. Ahogy az Investor.hu-n is beszámoltunk róla, a cég elmúlt negyedéve megint nagyon gyengén sikerült, a beszámolóra pedig közel 30 százalékot zuhant az árfolyam, és azóta is lejtőn mozog. A legfájóbb pont a gyorsjelentésben az volt, hogy a várt 3-4 millió helyett csupán 2,7 millió darabot adtak el a legújabb, BB10-es operációs rendszert futtató készülékekből, ráadásul ezt az adatot nem is szerepeltette a gyorsjelentésben a cég, csak vonakodva, az elemzői konferenciabeszélgetésen árulta el a vezérigazgató.

Forrás: Investor.hu

A vártnál gyengébb értékesítések alapvetően meghatározzák a részvény megítélését, pedig a bevételek terén azért így is látható nyomot hagytak az új készülékek, mintha megtorpant volna a lemorzsolódás az előző negyedévben, ráadásul a készüléküzletág hosszú idő után először tudott növekedést felmutatni árbevétel terén. A gyenge start viszont azzal fenyeget, hogy amint az újdonság ereje elpárolog az új készülék körül, akkor gyorsan eltűnik ez látszólagos lendület is a számokból, és a cég tovább csúszik lefelé a lejtőn.

Forrás: Investor.hu

A tegnapi eséssel továbbra is vastagon 10 dollár alatt mozog a részvény ráfolyama, miközben alig két hete még 15 dollár körül ingadozott. A tegnapi záróár közel nyolchónapos mélypontot jelent.

A BlackBerry árfolyama (dollár)