Lassan visszatérnek a kínaiak a KFC-be

Vágólapra másolva!
Szép lassan kezd fellendülni a KFC, Taco Bell és Pizza Hut gyorséttermeket üzemeltető Yum! Brands forgalma Kínában a cég második negyedéves gyorsjelentése szerint. Pezsgőket viszont kár lenne durrogtatni, mivel még mindig kétszámjegyű a forgalom visszaesése a kínai piacon, azonban a csökkenés üteme a vártnál jobban lassul. Emiatt a cég második negyedéves nyeresége felülteljesítette a várakozásokat, árbevétel soron viszont kellemetlen meglepetést okozott a társaság.
Vágólapra másolva!

Kellemes meglepetést okozott gyorsjelentésével a gyorséttermi láncairól ismert Yum! Brands, miután a KFC, Taco Bell, Pizza Hut gyorséttermek tulajdonosának nyeresége a vártnál alacsonyabb mértékben esett vissza. A cég 281 millió dolláros nettó profitot ért el a második negyedévben, ami ugyan 15 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbinál, de felülmúlja a 248 millió dolláros elemzői várakozásokat.

Forrás: Origo

A nyereség visszaesésében leginkább a kínai piacon mutatott gyenge teljesítmény játszik szerepet, ahonnan a cég árbevételének fele származik. A Yum! Brands továbbra is szenved a forgalmának visszaesésétől Kínában, ami az újra felbukkanó madárinfluenza járvánnyal, és az élelmiszerbiztonsági problémákkal hozható összefüggésbe. Decemberben ugyanis arra derült fény, hogy a vállalat egyik beszállítója a megengedett mennyiségnél több növekedési hormont és antibiotikumot adott a csirkéknek. Ez a madárinfluenza járvánnyal együtt távol tartotta a fogyasztókat a Yum! Brands éttermeitől, emiatt csak júniusban 10 százalékkal esett vissza a cég forgalma a legalább egy éve nyitva lévő kínai üzleteiben éves alapon.

Ugyanakkor már láthatóak a javulás jelei a kínai piacon, mivel májusban még 19 százalékos, áprilisban pedig 29 százalékos volt a forgalom zsugorodása, ami után a szakértők 12,2 százalékos júniusi visszaesésre számítottak. A szakértők szerint a javulás tovább folytatódhat, és a negyedik negyedévben már megkezdődhet a forgalom növekedése a cég számításai szerint is. A javulás nagy mértékben köszönhető az erőteljes médiakampánynak, amit a fogyasztók visszacsábításáért indított a vállalat Kínában.

Forrás: Origo

A kínai forgalom vártnál kedvezőbb alakulása viszont még nem volt elég, hogy a vállalat árbevételsoron teljesítse a várakozásokat, igaz a 2,9 milliárd dolláros árbevétel csupán hajszálnyival marad el a szakértői prognózisoktól. Ennek egyik oka, hogy Amerikában csupán 1 százalékkal bővült a legalább egy éve nyitva lévő üzletek forgalma a második negyedévben, holott az elemzők 1,4 százalékos növekedésre számítottak. Indiában 2 százalékos, míg a többi nemzetközi egységében 1 százalékos volt a forgalom bővülése a cég legutolsó pénzügyi negyedévében.

A gyorsjelentésre fél százalékos emelkedéssel reagáltak a Yum! Brands részvényei piaczárás után, melyek így a 73 dolláros szint közelében készülnek nyitni.

Yum! Brands árfolyama (NYSE)

Forrás: Origo