Tévéreklámokkal támad a Facebook

Vágólapra másolva!
Egyre közeledik a Facebook régóta pletykált videóhirdetéseinek startja, a tévés reklámszpotokra emlékeztető hirdetésekért pedig akár naponta 2,5 millió dollárt is elkérhet a cég. A start pontos időpontja még nem ismert, és az sem egészen biztos, hogy a felhasználók jól fogadják majd az új hirdetéseket. Az árfolyam viszont eszetlenül szárnyal.
Vágólapra másolva!

Tévéhirdetés a Facebookon

15 másodoperces tévéhirdetésekhez hasonlító videóreklámok beindítását tervezi a Facebook az év vége felé, a hirdetési lehetőségeket pedig akár napi 2,5 millió dollárért is kínálhatja a hirdetőknek - értesült a Bloomberg névtelen bennfentes forrásból. A hírre újabb 6 százalékot ugrott az egyébként is lehengerlően szárnyaló részvény, ráadásul ma a piacnyitás előtt már a 38 dolláros kibocsátási ár felett mozog picivel az árfolyam.

A Facebook elmúlt negyedéves gyorsjelentésében a mobilos bevételek és felhasználószám minden várakozást felülmúló bővülése volt a fő sztori, de nem szabad elfelejteni, hogy a Facebook teljes havi aktív felhasználó bázisa meghaladja az 1,15 milliárd főt, amivel azért még sok érdekes dolgot lehet kezdeni. Sheryl Sandberg, a cég operatív igazgatója a gyorsjelentés utáni konferenciabeszélgetésen azt mondta, hogy minden este 88-100 millióan használják aktívan a Facebookot a televíziós főműsoridőben. Ebből (is) szeretne pénzt csinálni a Facebook.

Forrás: Investor.hu

A hirdetések ára 1 millió és 2,5 millió dollár között mozoghat egy napra, attól függően, hogy milyen és mekkora tömeget szeretne elérni a hirdető. A Facebookon persze jelenleg is van lehetőség arra, hogy egy vállalat vagy márka saját videót töltsön fel, és azt megossza a felhasználóival, de az új megoldással kor és nem alapján szűrt "idegen" tömeghez is el lehet juttatni majd a hirdetést.

Talán nem véletlen egybeesés az sem, hogy a videók 15 másodpercesek lesznek, ami egyfelől általában a minimumelvárás a televíziós hirdetéseknél, másfelől viszont éppen megegyezik a Facebook által felvásárolt Instagram rövid videós formátumának hosszával (persze valószínűleg az összefüggés fordított, talán azért 15 másodperces videót jelentett be az Instagram alig pár het, mert már készülőben volt a videóhirdetési megoldás a Facebooknál, ki tudja).

Forrás: Investor.hu

Egyre gyengébb a régi biznisz

Hogy a felhasználók ne érezzék túlságosan tolakodónak a videókat, ugyanazzal a hirdetéssel legfeljebb háromszor találkozhat bárki egy napon belül, és legfeljebb 20 új bejegyzésenként érkezhetne újabb hirdetés a hírfolyamba (azaz a Facebookon látott tartalomnak maximum 5 százaléka lehet ilyen hirdetés). A Bloomberg értesülései szerint a videóhirdetések startját Mark Zuckerberg és a termék fejlesztését irányító globális marketingigazgató, Carolyn Everson legalább kétszer elhalasztotta, hogy még tovább csiszolhassák hirdetéseket, és azok ne rontsák a felhasználói élményt.

A hirdetések elfogadása valószínűleg így is nehézkes lesz, ami kérdésessé teszi a reklámok hatékonyságát is. Ezzel együtt újabb ígéretes lépést tett a cég befektetői szemmel a milliárdos felhasználói bázis "monetizálása" felé, amire azért különösen fontos újabb megoldásokat találni a régi, asztali felületen, mert az egyre nagyobb lendületet vevő mobilszegmens mellett a hagyományos "asztali" hirdetési bevétel növekedése nemcsak megállt, de az elmúlt negyedévben már zsugorodást mutatott.

Forrás: Investor.hu

Letépte láncait

A Facebook a múlt heti gyorsjelentése óta teljesen őrült raliba fogott, miközben a gyorsjelentés után 30 százalékos emelkedéssel nyitott a részvény, már azokat a szinteket is bőven maga mögött hagyta. Tegnap 6,2 százalékot emelkedett az árfolyam a hírekre, és pár centre megközelítette a 38 dolláros kibocsátási árat is, végül 37,63 dolláron zárt. Június eleji mélypontja óta több mint 67 százalékot emelkedett a papír.

A hatalmas nagy rali hátteréről a Facebook második negyedéves gyorsjelentése kapcsán bővebben is írtunk. Érdemes elolvasni, mert a számok rendkívül árulkodók, a mobilszegmens egészen robbanásszerű növekedést mutat. Erre szállt el az árfolyam.

A Facebook árfolyama (dollár)

Forrás: Investor.hu