Nem kell tovább várni, immáron hivatalosan is több mint 15 millió autó fogyott az elmúlt 12 hónapban az amerikai autópiacon, amivel fontos lélektani szinthez érkezett a piac. Az 15 milliós álomhatár elérése pedig szinte lehetetlennek tűnt három-négy évvel ezelőtt, amikor a 12 havi eladások száma szinte nyakló nélkül zuhant, majdnem elérve a 10 milliós határt is. A mostani 15 milliós szint viszont örömtelinek számít, utoljára a 2008 júliusában végződő 12 hónapban tudott ennyi újautó gazdára találni, válság előtti szintre ért ezzel vissza az amerikai autópiac.
A növekedési ütemet vizsgálva pedig egyre jobb kép rajzolódik ki. Év elején még úgy tűnt, hogy a növekedési ütem kezd lassulni, lassan közelítve a nullás értékhez. Az elmúlt hónapok viszont egyértelműen gyorsuló ütemet mutatnak, közel 14 százalékkal növekedett az eladott autók száma az előző hónapban.
A háttérben a makrogazdasági helyzet folyamatos javulása látható, megerősítik ezt a kedvező munkaerő-piaci, valamint GDP-adatok is. A gyártók számára ez örömteli, a legnagyobb mennyiségben értékesítő cégek közül valamennyien 10 százalékos növekedés felett tudtak produkálni júliusban, az első helyett a vártnak megfelelően a GeneralMotors szerezte meg. A Toyota viszont ezúttal erősebb volt, mint a Ford, aki a csak a harmadik helyre szorult vissza, míg őket a Honda, a Chrysler, és a Nissan követte.
A három nagy japán gyártó kiválóan szerepelt ma az ázsiai kereskedésben, 2,9-3,4 százalékos pluszokat értek el, de az amerikai piacon forgó Ford és a General Motors részvényei is jól szerepeltek.