Elérte az álomhatárt az amerikai autópiac

Vágólapra másolva!
Öt éve nem volt ennyire erős az amerikai autópiac, mint a júliusban végződő 12 hónapos periódusban. Miközben az európai piacokon még mindig gyakran hangzanak el a "válság" és a "recesszió" szavak, addig az USA autópiacán már 15 millió autót adnak el évente, többet, mint a 2008-a válság előtti közvetlen hónapokban.
Vágólapra másolva!

Nem kell tovább várni, immáron hivatalosan is több mint 15 millió autó fogyott az elmúlt 12 hónapban az amerikai autópiacon, amivel fontos lélektani szinthez érkezett a piac. Az 15 milliós álomhatár elérése pedig szinte lehetetlennek tűnt három-négy évvel ezelőtt, amikor a 12 havi eladások száma szinte nyakló nélkül zuhant, majdnem elérve a 10 milliós határt is. A mostani 15 milliós szint viszont örömtelinek számít, utoljára a 2008 júliusában végződő 12 hónapban tudott ennyi újautó gazdára találni, válság előtti szintre ért ezzel vissza az amerikai autópiac.

Forrás: Origo

A növekedési ütemet vizsgálva pedig egyre jobb kép rajzolódik ki. Év elején még úgy tűnt, hogy a növekedési ütem kezd lassulni, lassan közelítve a nullás értékhez. Az elmúlt hónapok viszont egyértelműen gyorsuló ütemet mutatnak, közel 14 százalékkal növekedett az eladott autók száma az előző hónapban.

Forrás: Origo

A háttérben a makrogazdasági helyzet folyamatos javulása látható, megerősítik ezt a kedvező munkaerő-piaci, valamint GDP-adatok is. A gyártók számára ez örömteli, a legnagyobb mennyiségben értékesítő cégek közül valamennyien 10 százalékos növekedés felett tudtak produkálni júliusban, az első helyett a vártnak megfelelően a GeneralMotors szerezte meg. A Toyota viszont ezúttal erősebb volt, mint a Ford, aki a csak a harmadik helyre szorult vissza, míg őket a Honda, a Chrysler, és a Nissan követte.

Forrás: Origo

A három nagy japán gyártó kiválóan szerepelt ma az ázsiai kereskedésben, 2,9-3,4 százalékos pluszokat értek el, de az amerikai piacon forgó Ford és a General Motors részvényei is jól szerepeltek.