Krokodilfarm és rózsaliget - Ez kell a luxushoz

2013.08.25. 10:29

Korkodilfarmoktól a rózsaligetekig, minden féle különleges dolgot vesznek a luxuscégek, hogy megfelelő minőségű alapanyagokhoz jussanak. A méregdrága márkák gyártóinak ugyanis különösen fontos a prémium minőség, vásárlóik megtartása érdekében. A legnagyobb luxuscégek részvényei június vége óta kifejezetten jó formát mutatnak, amit az időközben megjelenő negyedévs számaik is erősítettek.

Állatfarmok és virágos ligetek kellenek a luxuscégeknek

Az elmúlt években elsősorban még a feltörekvő piacokon történő minél erőteljesebb terjeszkedésben versenyeztek egymással a legnagyobb luxuscégek, mostanában viszont alapanyagaik ellátásának bebiztosítása érdekében licitálnak egymásra. A társaságok mindent megtesznek termékeik minőségének megőrzése érdekében, hiszen az kiemelkedően fontos számukra, hogy vásárlóikat meg tudják tartani.

Ezért a legnagyobb márkák tulajdonosai krokodilfarmoktól elkezdve, rózsaligetekig mindent vásároltak, de befolyásuk alá vontak hímzésekkel foglalkozó vállalkozásokat is. A múlt hónapban a világ legnagyobb luxuscége, az LVMH 2 milliárd eurót fizetett a kasmírruhákat gyártó Loro Piana 80 százalékos részéért, amely egyébként saját, az andoki lámához hasonlító vikunya gulyát tart fenn, mivel az állat homokszínű, selymes szőrét is felhasználja méregdrága ruhái készítéséhez.

Forrás: Wikipédia

Vikunya

Ha azt nézzük, hogy egy csak egy Loro Piana kabát gyártásához 25-30 állat gyapjára van szükség, viszont azt 14 ezer euróért (több mint 4 millió forint) kínálják az üzletekben, akkor már értjük milyen értékes erőforrásról van szó.

De nem csak a ruházati szegmensben törekednek a gyártási folyamat teljes ellenőrzésére a cégek, az óraiparban a Swatch kezdett ilyen akciókba, amit a vetélytársak (Richemont, Kering) is követtek, részesedést szerezve például az alkatrész beszállító cégekben.

A legutóbbi akvizíciók alapján pedig ez a trend tovább folytatódik, ugyanis ezzel a luxusmárkák gyártói versenyelőnyre tehetnek szert, valamint megnehezítik a szektorba való belépést. Nem utolsó sorban pedig erősítik a prémium minőségű termékeik imázsát is, nyilatkozta a Reutersnek Mario Ortelli a Bernstein luxuspiaci elemzője. Az ilyen típusú befektetések nagyjából a 20-50 millió eurós határ között mozogtak, és elemzők szerint hasonló méretű felvásárlásokra számíthatunk a jövőben is.

A kozmetikumok terén inkább az exkluzív partnerségre törekednek a nagy márkák, a Dior, a Chanel és az Hermés is ilyen szerződésekkel biztosította ellátását. A Dior például ilyen egyedi szerződéseket kötött svájci és afrikai farmerekkel, hogy 2014-es új parfümjeihez szükséges összetevőit biztosítsa. Emellett viszont saját földet is vett a Dior a francia parfüm fővárosának, Grasse-nak a közelében, jázmin- és rózsaligetekkel.

A Chanel már olyan messzire ment, hogy megőrizze No. 5 parfümének minőségét, hogy a szintén Grasse-hoz közel eső ligetein állította fel virágfeldolgozó gépeit, hogy elkerülje a szirmok szállítás közbeni sérüléseit.

Forrás: Chanel

A krokodil is menő

Az elsősorban bőrtermékeiről híres Hermés, és a Louis Vuitton táskákat gyártó LVMH krokodilfarmokat vásárolt, hogy biztosítani tudják krokodilbőrrel való megfelelő ellátásukat. Előbbi cég Ausztráliában és Louisianában, míg utóbbi francia és szintén ausztrál farmokat vett meg. A magas minőségű krokodilbőr ára egyébként akár több ezer euróra is rúghat, az ebből készülő Hermés Kelly bőrtáskáért pedig nem kevesebb mint 30 ezer eurót ( kb. 9 millió forint) kérnek el a párizsi üzletekben.

Forrás: Hermés

Azonban nem minden erőforrásra tudják rátenni a kezüket a luxuscégek. Például az Hermés elsőszámú alapanyaga a borjúbőr, annak kínálata viszont csökken az utóbbi időben, mert azt a húsfogyasztás befolyásolja, a borjúhús iránti kereslet pedig mérséklődött az elmúlt időszakban. Ezalatt viszont a luxus bőrtermékek iránti kereslet továbbra is nő, ez pedig 20-30 százalékkal is megdobja az árakat. Ugyanakkor nem nagyon érné meg az Hermés-nek, hogy saját borjúkat neveljen, mivel azok értékének 80 százaléka a húsukban van, ráadásul általában tízből csak 1-2 állat bőre megfelelő táskakészítésre.

A francia luxuscégek felemásan teljesítettek eddig az idei évben, ugyanis az LVMH még mindig mínuszban tartózkodik, ellenben az Hermés már 10 százalék fölötti, míg a Kering közel 30 százalékos pluszban jár 2013-ban. Június végétől azonban egy általános emelkedő trend figyelhető meg a 3 cég részvényárfolyamában, amit a vállalatok jó gyorsjelentései is segítettek.

Forrás: investor.hu

 

KAPCSOLÓDÓ CIKK