Továbbra is pang a lízingpiac

Vágólapra másolva!
Nem javult a magyar lízingcégek helyzete 2013. első félévében: a 173 milliárd forintnyi kihelyezés 3 százalékkal, a teljes kint lévő összeg pedig 15 százalékkal, 1450 milliárd forintra csökkent 2012. második félévéhez képest.
Vágólapra másolva!

A finanszírozás mintegy 80 százaléka pénzügyi konstrukcióban történt – ennek lejártakor a lízingbe vevő félé lesz a lízingelt eszköz –, a maradék fele-fele arányban hitel, illetve operatív lízing – ez utóbbi lejártakor az eszköz visszakerül a lízingelő félhez.

A szerződések száma 35 ezerről mintegy 32 ezerre esett. Az újonnan szerződők körülbelül 20 százaléka magánszemély, több mint 50 százaléka kkv, 15 százaléka nagyvállalat.

A flotta nélküli vagy retail autófinanszírozás értéke 40 milliárd forint volt az idei első félévben, ennek fele volt az új autó, amely 10 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Egyéni autóvásárlásnál az önrész meghaladta a 40 százalékot, flottafinanszírozásnál azonban csak 10 százalék körüli volt.

A teljes új autó portfólió 694 milliárd forintot tett ki június végén. Ez jelenleg is messze elmarad az utóbbi évek rekordjától: 2010 végén ugyanez az adat 1200 milliárd forint volt. Az autóflották finanszírozása 30 milliárd forintra rúgott az első félévben, ebből csaknem valamennyi jármű új volt. Az autóflotta portfólió 108 milliárd forintot tett ki június végén. Ez is jócskán elmarad a 2010 szeptemberi csúcsot jelentő 133 milliárd forinttól.

A teherautó- és buszfinanszírozás 20 százalékkal, 74 milliárd forintra esett az első félévben, míg a gépek és berendezések finanszírozása 8 százalékkal, 29 milliárd forintra csökkent.