Továbbra is vergődik a KFC, valamint Pizza Hut gyorséttermeket üzemeltető Yum! Brands, mivel a kínai értékesítési adatok 10 százalékos mínuszt mutatnak az előző évhez képest. Bár a madárinfluenza botrány kipattanását követő hónapoknál már jobb adatot ért el a társaság, az elemzői 7,7 százalékos várakozást mégsem sikerült meghaladni. Az árfolyam ennek ellenére jól szerepel, mivel több elemző is bizakodó a kínai talpra állással kapcsolatban.

Továbbra is szenved a cég

Még mindig pocsék a helyzet a KFC tulajdonosánál, mivel a Yum! Brands az előző hónapban sem tudott jó teljesítményt elérni a legnagyobb piacát jelentő Kínában. A legalább egy éve nyitva lévő üzletek forgalma 10 százalékkal csökkent augusztusban az előző évhez képest, pedig az elemzők már "csak" 7,7 százalékos növekedésre számítottak. Az egyedüli mentsége talán az lehet az étteremláncnak, hogy júliusban 13 százalékos volt a visszaesés, így legalább ezt a "teljesítményt" sikerült felülmúlni.

Forrás: Investor.hu

Mint arról már többször is beszámoltunk, a Yum! Brands főleg a madárinfluenza járvány következtében kialakuló botrány hatásaitól szenved, és 2013-ban folyamatosan csökkenő értékesítési adatokról számol be.  A cég viszont mindent megpróbál megtenni a gyors talpra állás érdekében, ám Kínában komoly versenyben van a helyi éttermekkel, a Magyarországon kevésbé ismert Dicos, valamint Hua Lai Shi üzletláncokkal.

Az elemzők egyelőre optimisták

Az viszont egyértelműen kedvezőnek számít a cég szempontjából, hogy az elemzők csak "átmenetinek" vélik a gyengélkedést, és a jövőben erősebb teljesítményre számítanak a vállalattól. Az elmúlt napokban több elemző is friss ajánlással, valamint célárral jött ki, ami összességében pozitív jövőképet tartalmaz a Yum! Brandsre nézve, mivel a 12 elemző közül 4 vételi ajánlással ki, míg a többi 8 tartásra javasolja a papírokat.

Ebben szerepe lehet annak is, hogy a menedzsment szerint már egyértelműen javuló tendenciák mutatkoznak a kínai értékesítésben, sőt, a negyedik negyedévre akár újra növekedés lehet a legalább egy éve nyitva lévő üzletek forgalmában. Ráadásul a cég sem tétlenkedik, szigorította a beszállítókra vonatkozó biztonsági szabályozást, valamint erőteljes TV-s marketing kampányba kezdett a fogyasztók bizalmának visszaszerzése érdekében.

Az első két negyedévben egyébként közel 20 százalékos forgalom visszaesést ért el a Yum, nem is meglepő, hogy az árfolyam március vége óta 3,2 százalékot veszített értékből, míg az S&P 500 éttermeket tömörítő indexe 4,4 százalékos pluszt mutatott. Tegnap viszont 2,4 százalékos pluszban is járt a papír, így a vártnál rosszabb adat ellenére pozitívan fogadták az új elemzői véleményeket.

A Yum! Brands árfolyama (NYSE)