A Pinterest jobban ad el, mint a Facebook

A Pinterest jobban ad el, mint a Facebook
Vágólapra másolva!
A Pinterest egy közösségi szájt fotóknak. Ha ismered, akkor esély van rá, hogy rengeteg órát elpazaroltál már az oldalon. A jó hír, hogy ez az idő nem vész feltétlenül kárba: okosan felhasználva a Pinterest rendkívül hatékonyan tudja segíteni az üzleted.
Vágólapra másolva!

A középiskolából ismert parafatáblák (angolul Pinboard-ok) és az érdeklődés (interest) szóösszetételéből keletkezett Pinterest név magyarul talán furcsán hangzik, de az alig két éve indult szájt máris hihetetlen diadalutat járt be a neten. Az egyedi koncepciója, a fantasztikusan felhasználóbarát kezelőfelülete és a robbanásszerűen emelkedő felhasználói bázisa miatt a Pinterestet mára a legnagyobbak, a Facebook, a LinkedIn, a YouTube és a Tumblr mezőnyében tartják számon.

A Pinterest jobban ad el, mint a Facebook

Ezek közül a szájtok közül mindegyiknek saját egyénisége van, és nyugodtan kijelenthetjük, hogy mindegyik másban jó. A Pinteresttel azért érdemes komolyabban foglalkoznod, mert ez az oldal történetesen az eladásban jó.

Persze, mint minden közösségi szájtnak, a Pinterestnek is saját etikettje van, amit, ha igazán sikeresen akarod használni az oldalt, neked is be kell tartanod.

Viszont érdemes tudnod, hogy a siker milyen lehetőségeket jelent: a közelmúltban megjelenő statisztikák szerint a most népszerű közösségi oldalak közül a Pinterest rendelkezik a legnagyobb kereskedelmi potenciállal. Minthogy a szájtra felrakott fotók között rengeteg termékfotó is van, a felhasználók nemcsak „elszenvedik”, de ha tetszik nekik az adott termék, kimondottan keresik az ilyen tartalmakat. Ráadásul meglepően nagy arányban vásárlókká válnak.

Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány alapszabályt, hogy mi kell a céged Pinterestes sikeréhez.

Légy vizuális!

Oké, mondhatod, hogy ez banális, hiszen mi más lennél egy fotókat összegyűjtő közösségi oldalon, mint vizuális. Ezzel együtt érdemes tudnod, hogy a Pinterest vizuális kultúra szempontjából igencsak magasra teszi a lécet. Ha a Pinteresten próbálsz a képi világoddal kitűnni, akkor egy igencsak jó ligában kell megállnod a helyed.

Etikett: Nem feltétlenül kell saját fotókat és képeket pin-elned, de mindig jelöld meg a forrást, ahonnan az adott kép származik.

Mutatkozz be!

Mint mindenhol máshol a közösségi médiában, a Pinteresten is igaz – ugyan a technológia virtuális, az igazi sikerekhez valódi emberi kapcsolatok kellenek. Ez pedig azt is jelenti, hogy bár lehetőséged van anonimitásra, ahhoz, hogy igazi, lojális követőid legyenek, nevet, arcot és lehetőség szerint egy valós profilt kell az online jelenlétedhez kapcsolnod.

Fontos az attitűd, a habitus: míg a Tumblr-en és egyéb „cool” szájtokon menő a cikizés, és a negatív hangvétel, a Pinterest alapvetően egy nagyon pozitív helye a webnek. Talán azért, mert az embereket, akik itt kapcsolatba kerülnek egymással, a közös érdeklődés köti össze, mindenesetre a leszólás, a beszólás és a fikázás sem menő ebben a környezetben.

Etikett: Gyakran viccelődnek azzal, hogy a Pinterest segít megkedvelned olyan embereket, akiket valójában nem ismersz, míg a Facebook segít megutálni azokat, akiket tényleg ismersz. Jó, ha tudod, hogy ez csak félig vicc.

Mutasd meg a termékeidet!

A Pinterest lehetőséget ad arra, hogy termékfotókat tölts fel, árral és közvetlen linkkel arra az oldalra, ahonnan a termék azonnal megrendelhető. Ugyan a szájt még csak most éli a kezdeti felfutását, mégis megdöbbentően magas azoknak az aránya, akik egy ilyen termékfotóra kattintva végül a vásárlás mellett döntenek. Használd ki ezt a lehetőséget!

Etikett: Nem véletlen, hogy a Pinterest külön opciót kínál a termékfotók feltöltéséhez – használd ezt az opciót, és ne próbáld összemosni a termékeidet a többi, hasznosnak, viccesnek vagy érdekesnek szánt tartalommal! Senki, így a Pinterest felhasználók sem szeretik, ha félrevezetik őket.