A fenti meglepő megállapítást nem brit tudósok, hanem brit piackutatók tették egy most publikált elemzésben. Eszerint tíz vállalatvezetőből kilenc szerint kulcsfontosságú szélessávú internet ahhoz, hogy a cége működni tudjon.
Amikor egymáshoz képest kellett a különböző tényezők fontosságát megállapítani, akkor a felmérésben részt vevők 85 százaléka a rangsorolta a szélessávú kapcsolatot fontosként. A vízről csak a megkérdezettek 50 százaléka gondolta ugyanezt. A kutatás leginkább figyelemre méltó következtetése, hogy amíg az internetkapcsolat rendben van, addig sem az áramszünet, sem a fűtés lekapcsolása nem akadályozná meg a cégeket abban, hogy folytassák a tevékenységüket.
Elméletben, persze.
A felmérés szerint az öt legfontosabb funkció, amihez a kis- és középvállalatoknak feltétlenül internetre van szükségük:
A cégek majdnem fele (44 százalékuk) egyébként elégedetlen az elérhető internetkapcsolat sebességével, és 57 százalékuk úgy nyilatkozott, hogy hajlandó lenne fejlesztésekbe befektetni, amennyiben gyorsabb internet lenne elérhető.
Nagy Britanniában egyébként nagyon nagy különbségek vannak az internetkapcsolat sebességében a sűrűn lakott, nagyvárosok és a vidéki régiók között. Christian Nellemann, a mostani piackutatást jegyző, XLN Telecom ügyvezetője szerint a vidéki KKV-k érdekei alulreprezentáltak, amikor az infrastrukturális fejlesztések kerülnek szóba. „Annak ellenére, hogy a KKV-szektor számára mennyire nyilvánvaló az internet fontossága, aggasztó űr tátong az elvárások és a szolgáltatások elérhető színvonala között,” fogalmazott Nellemann. „A nemzeti szupergyors-infrastruktúra építést célzó stratégia az eredeti tervekhez képest mintegy kétéves csúszásban van,” tette hozzá.
A kormány adatai szerint egyébként az elérhető leggyorsabb internetkapcsolat sebessége Nagy Britanniában 64 százalékkal nőtt az elmúlt év során.