Nehéz évet zárnak a biztosítók

Vágólapra másolva!
A társaságok számára a piacon maradás és az ügyfelek megőrzése a cél. A biztosítási adó, az árvíz és viharkárok után az életbiztosítási piac bevételei is mélypontra kerültek.
Vágólapra másolva!

Újabb nehéz évet zárnak a hazai biztosítók. A tovább zsugorodó piacon bevezetett biztosítási adó, az árvíz és viharkárok után az életbiztosítási piac bevételei is mélypontra kerültek – írja közleményében a Biztosítás.hu internetes alkusz.

Ebben a helyzetben minden társaság számára a piacon maradás és az ügyfelek válság utánra történő megőrzése a cél. Mindez komoly versenyhelyzetet jelent, ahol rendkívül fontos a kárrendezés és ügyfélkiszolgálás színvonala. Hogy mely társaságok mennyire jók ebben, azt idén is az ügyfelek dönthetik el, hiszen elindult és közel egy hónapig tart az Év Biztosítója 2013 Díj szavazása. A szeptember 29-ével záruló idei szavazáson a szavazók 1-től 10-ig értékelhetik a biztosítókat. A szavazók idén is a Szolgáltatás és a Kárrendezés kategóriákban választhatják meg a legjobb hazai biztosítókat.

Ez az egyetlen díj, ahol a biztosítókról nem választott zsűri vagy nagyvállalat, hanem a valós tapasztalattal bíró károsultak és biztosítottak mondhatják el véleményüket. Tavalyi közel 30 ezer ügyfél élt a vélemény-nyilvánítás ezen lehetőségével.

Az idei szavazás legfontosabb kérdése, hogy sikerül-e megtartani a társaságok által tavaly elért, kiemelkedően magas, közel 80 százalékos átlagos ügyfél-elégedettségi értéket. A díjat alapító Biztosítás.hu szerint nem lenne meglepő, ha egyes biztosítótársaságok szolgáltatási színvonala - a szektort sújtó rendkívüli terhek miatt - némi csökkenést mutatna, ami fontos információ lehet a hamarosan kötelező biztosítót választó ügyfeleknek.

A Biztosítás.hu az Origo szolgáltató partnere.