Luca és András úgy döntött, eladja a lakását. Hogy annak, aki nem ismeri őket – vélhetőleg vagyunk ezzel így néhányan –, vajon mi a hírérték az eseményben? Utánajártunk.

A Facebook-rutinos olvasó fejében már ki is gyulladt a kis izzó: erről a projektről van szó. Mindkét főszereplő civilnek számít a marketingoldal felől, Luca HR-es egy neves kommunikációs ügynökségnél, András pedig saleses az Antavónál. Megkeresésünkre elmondta, sosem látott még hasonló játékot, a mikromarketing-ötlet ebben a formában teljesen a sajátjuk. A lakást egy éven át igyekezett értékesíteni egy ingatlanos barátjuk. András a meddő várakozás után feltérképezte az ingatlan.com oldalát, és úgy látta, a több tízezer lakás között nagy eséllyel elveszne az övék. Kézbe vette az irányítást, de lehetőleg nem belehullva a sápadt tömegbe, inkább oly módon, hogy mindenki jól járjon.

A pull vs. push marketing nevű kötélhúzásban kulcsszavuk a referált megoldás lett: rábeszélés helyett bevonni tömegeket, érdekeltté tenni az embereket a projektben, de játékos formában. András egy értekezleten az Antavo fejlesztési osztálya elé tárta az ötletét – 160 országban vannak ügyfeleik, de még a kollégák sem hallottak hasonló kampányról. Így az Antavo, talán maga is a kísérlet lehetőségét látva meg az ötletben, úgy döntött, ad egy esélyt a projektnek, és applikációt fejlesztett rá. Mint András fogalmaz, „...ilyen alkalmazást körülbelül tíz percbe telik összerakni, a dizájnrészben segített igen sokat a cég". A rendszer lehetővé teszi, hogy az eladók pontosan nyomon tudják követni, ki regisztrált és kin keresztül. A hitelesség az első szempont, ezért vállalják az arcukat a lakástulajdonosok, ezért kommentelnek saját néven. A sorsolást közjegyző jelenlétében ejtik majd meg.

A kampány pénteken kezdődött, a poszt ma több ezer megosztásnál jár. „Mi már az első pár lájknak is örültünk”, mondta el az Üzletrésznek András. „De végső soron semmi más nem számít, a sikernek is az lesz az egyetlen fokmérője, hogy elkél-e a lakás két hónap alatt.”

A rekordsebességgel elhíresült naphegyi lakás tehát hatvan napot adott a közösségi marketingnek, most mutassa meg, mire képes a word of mouth. Mi sok sikert kívánunk a valóban pezsdítően eredeti stratégiához, és kíváncsian várjuk, teremt-e precedenst a kreatív ötlet. Van rá esély.