Tesztüzemben a Facebook mobilfizetési szolgáltatása

Facebook, hirdetés
Vágólapra másolva!
A mobilfizetési szolgáltatás fejlesztését augusztusban erősítette meg a közösségi szájt, miután már nem tudott kitérni a szakmai blogok találgatásai elől. Most elindult a tesztüzem.
Vágólapra másolva!

Az Autofill névre keresztelt szolgáltatás hivatalosan kommunikált célja, hogy megóvja a mobiltelefonról vásárlást kezdeményező ügyfeleket attól az idegtépő feladattól, hogy a kis képernyő még kisebb billentyűivel kelljen megadniuk a számlázási és a szállítási adataikat. Ezeket ugyanis (az autofill szó automatikus kitöltést jelent) az alkalmazás automatikusan "beszívja" a bejelentkezett felhasználó Facebook-profiljából.

A szakértők persze úgy vélik, hogy ez azonban csak egy része az egyenletnek. A szolgáltatással ugyanis a Facebook sokkal konkrétabb képet kap arról, hogy a mobilreklámjaik mekkora valós forgalmat generálnak az e-commerce alkalmazások tulajdonosainak, pontosan ugyanúgy, ahogy a kötelezően bevezetett kártyás fizetési megoldások megmutatták a Szigetre kitelepült standok valós forgalmát a fesztivál szervezőinek.

Vajon nekimegy-e a mostani partnereinek a Facebook? Forrás: AFP/Robyn Beck

És ugyan a mostani szolgáltatást a Facebook három hagyományosan online fizetésre szakosodott szolgáltatóval, a PayPallel, a Stripe-pal és a Braintree-vel közösen indította el, az élénkebb fantáziájú elemzők azt sem zárják ki, hogy a közösségi szájt hosszú távon éppen ezeknek a cégeknek a házon belüli konkurenciáját kívánja megteremteni.

A tesztüzem egyelőre két e-commerce applikációban érhető el, a Jack Threads „férfiruha-üzletben” és a Mosaic nevű fotókönyv alkalmazásban. A tesztüzem első fázisában csak az említett online boltok iOS alkalmazásában érhető el az új fizetési mód, de a várakozások szerint hét végére már más operációs rendszerekről is elérhető lesz az Autofill.

Szolgáltass még több adatot!

Ahhoz, hogy az Autofillt valóban használni tudd, előbb a Facebook profilodon kell megadnod a fizetés adatait (igen, a bankkártyád számát is), ami már önmagában elég nagy értéket képviselhet a szájt számára. Hiszen bár ez utóbbira eddig is lehetőség volt, a nem hivatalos adatok szerint a közelmúltig csak a Facebook felhasználók töredéke (főleg az igazán hardcore FarmVille felhasználók) tárolta el a banki adatait a Facebook profilján.

Az elemzői reakciókból egyelőre az derül ki, hogy leginkább a Facebook üzletpolitikájához való viszonyukon múlik, hogy milyen lépésekre számítanak közép- illetve hosszú távon. Akik barátilag viszonyulnak a Zuckerberg-birodalomhoz, úgy számolnak, hogy a szájt hosszú távon is csak egy „információs réteggel” kíván hozzájárulni az amúgy jól működő online fizetési szolgáltatásokhoz. Azok viszont, akik egy kicsit gyanakvóbbak rögtön úgy gondolják, hogy a most „partnerként” aposztrofált cégeket egy jól irányzott mozdulattal hamarosan maga alá gyűri és két vállra fekteti a kék óriás.