Csak az ultragazdagok számítanak a Louis Vuittonnak

Vágólapra másolva!
Egy drágábbnál is drágább kollekció tervezésébe fog a Louis Vuitton, megcélozva ezzel a tényleg ultragazdagok közönségét. Habár a márka már eddig sem az olcsóságáról volt híres, a még drágább termékekkel a társaság nyereségességét fokozná, ugyanis az utóbbi időben inkább az "alacsonyabb" árkategóriás termékei fogytak a cégnek. A nagyobb exkluzivitás elérésére pedig szüksége is van a cégnek, hiszen idén a tőzsdén is lemaradt vetélytársaitól az LVMH.
Vágólapra másolva!

A még elitebb luxus a cél

A francia luxuscég, a Louis Vuitton (LVMH) már nem csak a nagyon gazdagok kedvét keresi, hanem az ultragazdagokat is szeretné megörvendeztetni, ezért egy még drágább kollekciót tervez azok számára, akik nem tudják már hová tenni pénzüket.

Persze a Loius Vuitton már eddig sem az olcsóságáról volt híres, hiszen 20 millió forintos (88 ezer dollár) órát, vagy 1 millió forintos (4 ezer dollár) táskát már eddig is lehetett találni az üzletekben. A mostani kollekcióval vélhetően jóval ezen szintek fölé lövik be az árakat, hogy tényleg csak az igazán tehetősek engedhessék meg maguknak a luxustermékeket.

Forrás: Louis Vuitton

A törekvés azonban nem öncélú, hiszen az utóbbi időben kissé „olcsóvá” vált az LVMH. Habár az árbevétel a második negyedévben közel 10 százalékkal nőtt, az első félévben pedig 5,6 százalékkal, addig a nettó profit csak 2 százalékkal bővült.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu

Ennek pedig az volt a legfőbb oka, hogy a növekedés az alacsonyabb profit marzzsal értékesíthető szegmensekből érkezett, mint például a parfümök és kozmetikai termékek, illetve az egyéb kiskereskedelmi szolgáltatások. Utóbbiba tartoznak például a reptereken árusított termékekből származó koncessziós díj. A két divízió termékein azonban csak 10 százalék körüli nyereséghányaddal dolgozik a cég, míg például a bőrtermékeken, vagy az alkoholokon 30 százalék körüli működési profitot realizál. Vagyis eredményességi szempontból is érdemesebb lenne a cégnek erre a két szegmensre fókuszálnia.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu

Túl kommersz lett a Louis Vuitton?

Szükség is van valamire az LVMH-nál, ugyanis részvényeinek teljesítménye igencsak leszakadt idén a többi nagy európai luxuscég teljesítményétől.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu

Így a cég eredményességi és részvényesi szempontjából is az lehetne a megoldás, ha a cég visszább vesz a túlzott terjeszkedésből. Ugyanis a luxusszektorban egy bizonyos szint után már inkább hátrányt jelent, ha túlságosan sok helyen elérhető egy termék, mivel ezzel veszít exkuzivitásából a márka.

Senki nem szereti azt, ha az utcán sétálva szembe jön vele ugyanaz a ruhadarab, vagy táska, mint amilyen neki van, de ha azért még ráadásul milliókat is fizetett, még nagyobb az elvárás, hogy ne fusson bele "mindenhol".

Látható is egy olyan trend, hogy a kevésbé ismert luxusmárkák egyre nagyobb bevételeket termelnek, és már nem csak az érett piacokon érezhető, de a növekedés hajtóerejét jelentő Ázsiában is. Az LVMH legnagyobb riválisánál, a Keringnél is a kisebb márkák produkáltak nagyobb növekedést a második negyedévben. Míg a világon mindenütt ismert Gucci alig több mint 1 százalékos forgalom bővülést ért el, addig a szűkebb körben divatos olasz Bottega Veneta eladásai 11 százalékkal ugrottak meg.

Forrás: LVMH - Facebook

Az Hermés akár 30 ezer eurós (9 millió forint) Birkin és Kelly bőrtáskái is azért örvendenek olyan nagy sikernek, mivel azt már valóban csak a nagyon gazdagok engedhetik meg maguknak. Ráadásul a cég gyakran nyúl ahhoz a reklámfogáshoz, hogy szándékosan csak nagyon kevés darabot dob piacra először, és várólistákat tart fent, hogy ezzel is exkluzivitását hirdesse.

Ezt a stratégiát a Loius Vuitton is alkalmazta legutóbbi, 3500 eurós bőrtáskájának megjelenésénél. Táska szegmensüknek megújításával pedig a cég nem titkolt célja, hogy felvegye a versenyt riválisaival, elsősorban az Hermés-szel. A táskák már csak azért is nagyon fontosak a cégnek, mivel a legdrágább kategóriában, akár 90 százalékos bruttó eredményhányadot is képes elérni a cég.

A szektortársakhoz képest mutatkozó lemaradás nemcsak az árfolyam teljhesítményében, hanem az értékeltségben is tetten érhető. A 12 havi előretekintő P/E ráta idén egyre nagyobb diszkontot mutatott, vagyis az LVMH egységnyi profitjáért a befektetők relatíve kevesebbet voltak hajlandóak adni, mint a többieknél. Fontos azonban megjegyezni, hogy azzal kapcsolatban csak a sötétben tapogatózhatunk, hogy vajon ez összefüggésbe hozható-e az exkluzivitás vélt vagy valós csökkenésével.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu

Nem sajnálják a pénzt a presztízs növelésére

Minden esetre az LVMH-nál egyébként nem sajnálták a beruházásokra a pénzt. Júliusban 2 milliárd eurót költött egy olasz luxuscég, a Loro Piana 80 százalékos részesedéséért. Ezzel is hozzájutott olyan drága alapanyagokhoz, amiből igen drága ruhákat tud majd gyártani, ugyanis egy Loro Piana kabátért elkérnek 4 millió forintnak megfelelő összeget is.

Forrás: Louis Vuitton

Egy korábbi cikkünkben pont azzal foglalkoztunk, hogy a luxuscégek milyen egzotikus állatfarmokat és virágos ligeteket vesznek alapanyag ellátásuk biztosítása érdekében.

Bár igaz, hogy eddig év elejétől nem teljesít túl jól az LVMH a tőzsdén, június végétől azért képes volt egy több mint 20 százalékos ralit produkálni, ezzel pedig új mindenkori csúcsokra száguldott az árfolyam, igaz onnan az utóbbi napokban azért egy kicsit már visszább korrigált.

Az LVMH árfolyama (Párizs)

Forrás: Bloomberg, Investor.hu