Az idei év lehet a fordulópont a McLaren történetében, mivel 2013-tól stabilan is nyereséges lehet a luxusautó-gyártó. A cég a két új, olcsóbb modelljétől, valamint a rohamtempóban növekvő kínai autópiactól várja az áttörést. 

Forrás: [mclaren.com]

 

Fordulópont lesz az idei év a világ egyik leghíresebb luxusautó gyártója, a brit McLaren számára. Ezt állítja a cég vezérigazgatója, aki szerint idén üzemi szinten is nyereséges lehet a vállalat a tavalyi év 10,9 millió fontos vesztesége után – írja a Financial Times.

A McLarennél úgy vélik, hogy az áttörést nagy részben az óriási kínai piacon való terjeszkedés hozhatja meg, melyre egyre nagyobb hangsúlyt kívánnak fektetni. A kínai autópiac ugyanis rohamléptékben növekszik, így az ottani jelenlét növelése kulcsfontosságúnak tekinthető az autógyártók számára. A várakozások szerint a prémium autók szegmensében Kína lesz az első számú piac az évtized végére, letaszítva a trónról az Egyesült Államokat.

A kínai piac jelentőségét számos nagy autógyártó kezdi felismerni, a Mercedeseket is gyártó Daimler például az ország legnagyobb autógyárát kívánja felhúzni jövőre.

Forrás: [Bloomberg]

A McLaren leginkább két új, a jelenlegieknél olcsóbb modellek piacra dobásával igyekszik felpörgetni eladásait, és meghódítani a kínai piacot. A jelenleg leghíresebbnek számító, idén piacra dobott, egy millió dollárba kerülő P1 modell mellett 2015-ben a 110 ezer fontos P13 is kapható lesz az autószalonokban, amit 2016-ban egy újabb, meg nem nevezett modell fog követni. Mike Flewitt vezérigazgató elmondása szerint idén csak az új modellek fejlesztésére 70 millió fontot költhetnek.

Létezik-e kockázat nélküli tőzsdézés? 

A tőzsdézés bizony kockázatos műfaj, kár is lenne az ellenkezőjét elhitetni magunkkal. A kockázat azonban nem egyenlő a kontrollálhatatlan veszéllyel, a sikeres tőzsdéző pontosan átlátja és a megfelelő módszerekkel határok közé szorítja a kockázatait. Hogy hogyan lehet a kockázatokat minimalizálni, és milyen eszközöket használnak a profi tőzsdézők a hosszú távú sikeresség megőrzéséhez, soron következő webináriumunkon kiderül. 

 Időpont: 2013. október 3. csütörtök, 17:30.  További információk itt >> 

A brit társaság jó úton halad eredményeinek javítása terén, tavaly például megnégyszerezték eladásaikat,és idén és jövőre is a tavalyival nagyjából megegyező módon 1500 darab luxusautót adhatnak majd el - mondta el a vezérigazgató. A P13-asok érkezésével viszont az éves értékesítések száma 4000 darabra kúszhat fel. A kínai piacról származó értékesítések pedig egyre nagyobb arányát tehetik majd ki az autógyártó forgalmának, jövőre ez a szám 10 százalék is lehet. A társaság ebben a hónapban három üzlet megnyitásával kezdte meg az értékesítéseket Kínában.

A kínai értékesítések várható felfutásának köszönhetően néhány év múlva akár az összes eladás 40 százaléka Ázsiában valósulhat meg, míg az USA-ban további 40 százalék bonyolódhat – véli Flewitt. A vállalat ugyanakkor nem számít növekedésre Európában az itteni autópiac folyamatos zsugorodása miatt, így az öreg kontinensről az értékesítéseknek csupán a 20 százaléka érkezhet.