Mintegy 40 százalékkal növelte forgalmát a TakarékFaktorház az elmúlt évben. Az új ügyfelek többsége a középvállalatok közül került ki.

Leginkább a középvállalkozói körben, a 300 – 800 millió forint éves árbevételű cégek körében nőtt meg a kereslet a faktoring iránt – derül ki a Takarékbank tulajdonában lévő faktorcég, a TakarékFaktorház éves összefoglalójából.

A rövid lejáratú finanszírozásként kínált faktoring szolgáltatás iránt a cég adatai szerint mintegy 40 százalékkal nagyobb kereslet lesz idén, mint a tavalyi évben. A cég szakértői úgy számolnak, hogy a szolgáltatásaik az MNB által most beindított, kedvező kamatozású NHP hitelprogram mellett is népszerűek maradnak.

A vevőkövetelések faktorcégeknek történő eladása egyike a leghatékonyabb likviditás-menedzsment megoldásoknak. Különösen népszerűnek bizonyult a Faktorház kifejezetten mikrovállalkozások számára kifejlesztett „dobozos” szolgáltatása.

Előfinanszírozásra is alkalmas

„A takarékszövetkezetek ügyfelei között jelentős számú mezőgazdasági vállalkozások körében is keresett például a Faktorház speciális, az uniós támogatások előfinanszírozására alkalmas faktoring ajánlata” – emelte ki Szabó Levente a TakarékBank vezérigazgatója, a TakarékFaktorház elnöke, aki szerint a kedvezményes jegybanki hitelprogram mellett jól elfér a faktoring, amely adott esetben gyorsan és rugalmasan reagál az ügyfél különleges igényeire is, így kiegészítő finanszírozási lehetőséget kínál a likviditás biztosítására.

Az ambiciózus tervek szerint a TakarékFaktorház a következő 5 éven belül szeretné mintegy megháromszorozni a forgalmát.