Tőzsdére készül a világhírű divattervező

2013.10.03. 16:26

Tőzsdére készül Mac Jacobs világhírű divattervező, aki saját nevét viselő márkáját választaná le a Louis Vuitton (LVMH) cégről, írják külföldi hírportálok meg nem nevezett forrásokra hivatkozva. Jacobs 16 éves gyümölcsöző együttműködés után távozott az LVMH-tól, hogy minden erejével saját márkájára tudjon koncentrálni. A Loius Vuittonra is ráfér egyébként a vérfrissítés, mivel az utóbbi időszakban kissé alábbhagyott a világ legnagyobb luxuscégének lendülete.

Tőzsdére készül Marc Jacobs?

Elhagyja a világ legnagyobb luxuscégét a világhírű tervező Marc Jacobs, hogy ezentúl a saját márkájára tudjon koncentrálni, jelentette be a Louis Vuitton Moët Hennsey (LVMH). Ráadásul egy LVMH-hoz közeli forrás szerint a Marc Jacobs meg is szeretne jelenni a tőzsdén, írja a Bloomberg. Azonban az esetleges tőzsdei bevezetéssel kapcsolatban csak annyit mondott, hogy az három éven belül történhetne meg.

Jacobs 16 év után hagyja el az LVMH-t, ez alatt az idő alatt pedig mindkét fél szépen profitált az együttműködésből. A márkát 1984-ben indította el a divattervező, míg az LVMH 1997-ben fektetett be, amikor Jacobs csatlakozott hozzájuk.

Marc Jacobs cipők és kiegészítőkForrás: Mark Jacobs - Facebook

A kezdetekkor a Marc Jacobs 20 millió dolláros forgalmat produkált, manapság pedig közel 1 milliárd dolláros bevételt ér el Bernard Arnault LVMH-vezér szerint. Jacobs pedig segített a társaságnak, hogy a korábban csak bőrtáskákat gyártó cégből a világ legnagyobb luxusipari vállalata váljon.

Marc Jacobs tavaly júliusban.Forrás: AFP

Luca Solca, a BNP Paribas luxuspiaci elemzője szerint ez a lépés, ha tényleg megvalósul mindkét félnek pozitív lehet, ugyanis Jacobs teljesen a saját márkájára tud koncentrálni, míg az LVMH az új kreatív tervezőjével elkezdheti kollekcióinak megújítását, amire szüksége is van az elmúlt időszakban tapasztalt lassulás után.

Az HSBC szakértője szerint bár a Marc Jacobs az LVMH egyik legjobban szereplő márkája mégis jobb, ha egy IPO-n keresztül választja le (ha tényleg megvalósulna), mintha a tervezőjének akarata ellenére ragaszkodna hozzá, és figyelné az eladások csökkenését.

A Marc Jacobs előtt valószínűleg Michael Kors példája lebeghet, aki 2011 végén jelent meg a tőzsdén, és a bevezetéskori 25 dolláros árat mostanra megháromszorozta, összesen 15 milliárd dollárra értékelve a cég.

Michael Kors árfolyam (NYSE)Forrás: Bloomberg, Investor.hu

Szüksége van a vérfrissítésre a Louis Vuittonnak

Az LVMH-nak pedig lehet, hogy jól jön majd a vérfrissítés a tervezői oldalon is. Nem is olyan régen mi is beszámoltunk róla, hogy egy még drágább kollekcióval próbál újítani a Louis Vuitton, hogy újra nagyobb presztízst harcoljon ki magának, miután az elmúlt években már-már túlságosan „kommersszé” vált márkaneve. Szeptember közepén már talán az új koncepció alapján döntöttek amellett, hogy hiányt generálnak nem régen megjelent táskájukból, ezáltal is azt sugallni, hogy nem mindenki számára elérhető a márka.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu

Ugyanis az idei első negyedévben egyébként 2009 óta nem látott szintre lassult a cég bevétel növekedési üteme, elsősorban a gyengébb kínai kereslet miatt, bár igaz, hogy a második negyedévben már újra kisebb gyorsulást volt képes elérni a cég. Kérdés, hogy a szeptemberben záruló három hónapos időszakban mire volt képes a társaság, a Bloomberg elemzői konszenzusa közel 6 százalékos árbevétel emelkedésre számít az egy évvel korábbi szinthez képest.

LVMH árfolyam (Párizs)Forrás: Bloomberg, Investor.hu