Nem teszi ki az ablakba a KFC éttermeiről ismert Yum! Brands harmadik negyedéves eredményét, ugyanis a legnagyobb piacának számító Kínában még mindig szenved a cég. A madárinfluenzával kapcsolatos félelmek továbbra is ránehezednek a vállalat eredményeire. Erre a befektetők 7 százalékos mínuszba taszították piaczárás után a részvények árfolyamát, egészen április végén látott szintekig ütve a papírt.

A madárinfluenza félelem miatt szenved a KFC Kínában

Harmatgyengére sikerült az elsősorban KFC gyorséttermeiről híres Yum! Brands harmadik negyedéves eredménye, ugyanis a kínai forgalom továbbra is szenved. A szeptemberben záruló három hónapban 11 százalékkal zuhant a legalább egy éve nyitva lévő éttermek (same-store sales) forgalma a világ legnépesebb országában, ennek pedig meg is lett a hatása az átfogó eredményre is.

A teljes cégre vonatkozóan az egyszeri tételektől tisztított egy részvényre jutó eredmény nagyobbat zuhant, mind a várthoz, mind pedig a tavalyi év azonos időszakához képest, de az árbevétel is zsugorodott.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu

Kína a legnagyobb piaca a Yum!-nak (több mint 40 százalékot hasítva ki az üzemi eredményből), így nem véletlen, hogy az összesített számokat is mélybe húzta az ottani tevékenység. Leginkább a madárinfluenzával kapcsolatos félelmek miatt kerülik el a KFC éttermeket Kínában, de még egy tavalyi televíziós riport sem tett jót a cégnek. Ugyanis abban azt állították, hogy a KFC egy beszállítója a megengedett mennyiségnél több növekedési hormont és antibiotikumot adott a csirkéknek.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu

Mostani gyorsjelentésében a cég visszább vágta kilátásait is, ezek szerint valószínű, hogy nem fog növekedni a negyedik negyedévben sem a kínai same-store sales forgalom. Ennek hatására pedig a cég a teljes évre vonatkozóan „nagy egyszámjegyű, vagy alacsonya kétszámjegyű” csökkenést vár az egyszeri tételektől tisztított EPS-re vonatkozóan. Korábban csak „közepes egyszámjegyű” csökkenést prognosztizáltak.

Forrás: Yum! Brands, Bloomberg, Investor.hu

Reklámokkal csábítanák vissza az embereket

A Yum! az emberek visszacsábítása érdekében reklámhadjáratba is kezdett Kínában, ahol arról próbálják meggyőzni az embereket, hogy biztonságos a KFC éttermekben enni. Erre viszont még nagyobb erővel fognak koncentrálni a jövőben, mert eddig nem sokat értek el vele.

Forrás: KFC

Nem csak Kínában szenved a cég

Egyébként az Egyesült Államokban sem alakult fényesen az eredmény, ugyanis legalább egy éve nyitva lévő üzletek forgalma nullaértékű növekedésre volt képes, pedig a Consensus Metrix adatai alapján 1,5 százalékos bővülést vártak a szakértők, emellett pedig a nemzetközi piacokon az árbevétel 1 százalékkal nőtt.

A Yum! tulajdonában vannak egyébként a KFC mellett a Pizza Hut éttermek, és az itthon kevésbé ismert Taco Bell is. Utóbbi egység egyébként az USA-ban növekedést tudott elérni, de még ez is kevés volt, hogy az összes amerikai Yum! étterem forgalma növekedjen, mivel a Pizza Hut same-stroe sales bevételei 1 százalékkal, a KFC-é pedig 5 százalékkal zsugorodott.

Nem csak a Yum! szenved Ázsiában, legnagyobb riválisa a McDonald’s-nak sem úgy alakul az ázsiai forgalma, ahogyan azt szeretné, bár szerencséjére neki nincs akkora kitettsége a kontinens felé.

A gyenge harmadik negyedéves eredmények és a kilátások lefelé módosítása miatt a befektetők is komolyabb pánikba kezdtek és piaczárás után 7 százalékos mínuszba ütötték a részvényt, amivel az árfolyam az április végi szintekig esett vissza.

Yum! Brands árfolyam (NYSE)Forrás: Bloomberg, Investor.hu