Nem volt erős hónapja a H&M-nek

2013.10.15. 09:21

Nem lett túl acélos a szeptemberi hónap az H&M-nél, hiába bővül 7 százalékkal az árbevétel, a különféle torzító hatásokat kiszűrve alapvetően zéró növekedés látható a forgalomban. Nem is csoda, hogy a múlt hónapi bejelentés utáni eufória ma elmaradt a piacon.

Elmaradt a nagy tolongás a svéd Hennes & Mauritz üzleteiben szeptemberben, a reggel publikált adatok szerint ugyanis nem mutattak a az előző hónapokban látott 10 százalékor árbevétel növekedést. Az előző évhez képest "csak" 7 százalékkal bővült a boltok bevétele, ami ugyan nem számít rossznak, de figyelembe kell venni azt is, hogy a tavalyi 2669 üzlet helyett már 3006 üzlete volt a cégnek szeptember végén.

A H&M persze tisztában van ezzel, ezért rendszeresen közzé teszi azoknak az üzleteknek is teljesíményét, amelyek legalább egy éve nyitva vannak. Nos, ebben az esetben már 2 százalékos visszaesésről beszélhetünk, így az augusztusi 4 százalékos növekedés után ismét a negatív tartományba tért vissza a svéd ruházati kiskereskedő.

Forrás: HM.com, Investor.hu

Némileg árnyalja a képet, hogy az H&M szerint a naptárhatás is negatívan befolyásolta az idei adatokat. Tavaly ugyanis egyel több szombat volt szeptemberben, míg idén hétfőből volt egyel több, szombatból pedig kevesebb. Egy hétvégi napon pedig természetszerűleg erősebb forgalmat érnek a kiskereskedelmi cégek.

Ha azonban ezt a 2 százalékos hatást is figyelembe vesszük, még akkor is zéró növekedés látható, ami  ugyan annyira nem nevezhető rossznak, ám az előző negyedéves gyorsjelentést utáni nagy optimizmust sem indokolja. Ennek függvényében a stockholmi tőzsdén nagyjából az európai tőzsdéknek megfelelő teljesítményt, 0,6 százalékos pluszt mutat a részvényárfolyam.

A H&M árfolyama (Stockholm)Forrás: Bloomberg