Több mint 400 millió euróval sújtotta a Renault negyedéves bevételeit a feltörekvő piaci devizák gyengélkedése az euróval szemben. A bevételek így elmaradtak a várttól, ezért pedig a részvények is nagyobb esésbe kapcsoltak. Ugyanakkor Európában már láthatóak a stabilizálódás jelei, valamint a cég fenntartotta egész évre vonatkozó várakozásait is, amik mindenképpen pozitívumként értékelhetők.

Gyenge feltörekvő piaci devizák sújtják a Renault-t

Megszenvedi a Renault a feltörekvő piaci devizák gyengeségét, ugyanis a társaság 500 millió euróval kisebb árbevételt ért el az elemzői várakozásokhoz képest a harmadik negyedévben. Az eladások az előző év azonos időszakához képest is több mint 3 százalékkal csökkentek 8 milliárd euróra (várt: 8,5 milliárd).

Ez elsősorban a kedvezőtlen devizahatásoknak köszönhető, ugyanis a Renault második és harmadik legnagyobb piacának számító Brazíliában és Oroszországban is igen sokat veszített értékéből az ottani deviza az euróval szemben.

A Renault 2013 első kilenc havi orosz piaci személygépkocsi értékesítései 12 százalékkal emelkedtek, pedig a helyi autópiac 7 százalékkal csökkent, ugyanakkor ezzel együtt a rubel 8 százalékot veszített értékéből az euróval szemben. De például a brazil reál 10 százalékot, míg az indiai rúpia 11 százalékot gyengült a közös európai fizetőeszközhöz képest.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu

Ezek a mozgások pedig 5,7 százalékkal apasztották a bevételeket a harmadik negyedévben, ami abszolút értékben 439 millió eurót jelent, mondta el a cég pénzügyi igazgatója a csütörtöki konferenciahíváson. Ez lényegében megegyezik azzal az összeggel, amivel a cég elvétette az elemzői konszenzust.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu

Európa viszont stabilizálódik

A Renault egyébként korábban pont a gyenge európai autópiac miatt kezdett fókuszálni a feltörekvő piacokra, hogy fokozza növekedését. A stratégia nem is tűnik rossznak, hiszen Európában hatodik egymást követő évben szűkül már az autópiac, amivel az iparág 20 éves mélyponton van.

Forrás: Renault

De úgy tűnik, hogy a szektor Európában már a stabilizálódás jeleit mutatja, ugyanis a harmadik negyedévben már 2,5 százalékkal bővült, derül ki a Renault beszámolójából. A Csoport egyébként Európában 10 százalékkal növelte eladásait, amit segített az árazási politika és az új modellek kedvező fogadtatása is, mint az új Clio, az új Sandero és a Captur. Szeptemberben pedig még nagyobb mértékben 22 százalékkal nőtt a forgalom.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu

Carlos Ghosn vezérigazgató korábban költségcsökkentéseket is végrehajtott. Például márciusban 17 százalékos leépítést jelentettek be, illetve a béreket is befagyasztották, cserébe viszont három évig nem zárnak be egy francia gyárat sem.

A Renault megerősítette az idei teljes évre vonatkozó korábbi előrejelzését az árbevétel növekedésére vonatkozóan azok után, hogy a harmadik negyedévben növekedtek a szállítások.

Forrás: Bloomberg, Investor.hu

A technikai kép

Összességében bár gyengébb lett a vártnál a Renault negyedéves eredménye, mégsem biztos, hogy annyira elkeserítő lenne az összkép. Ezt mutathatja talán az is, hogy a kezdeti nagy mínuszokból (-4,4%) azért visszahúzták a részvényt a befektetők (péntek délután -2,4 százalék).

A részvény technikai képe pedig meglehetősen tetszetős, amire a héten korábban már felhívtuk a figyelmet. A pénteki esés ugyan nem fest jól, de a szeptember óta tartó emelkedő trend még nem tört meg, ráadásul a pihenőt követően akár újult erővel támadhatja majd a papír a 70 eurós szintet. Ezt követően pedig 5 éve nem látott csúcsok nyílnának a részvény előtt. Ha ez nem jönne össze, akkor a 61 euró környékén húzódó sáv, vagy az 50 napos mozgóátlag foghatná meg az árfolyamot.

A Renault árfolyama (Párizs)Forrás: Bloomberg, Investor.hu