Az Ericsson mai jelentése a mobil-előfizetésekre, illetve kifejezetten okostelefon-előfizetésekre vonatkozó prognózisáról tájékoztat.

Eszerint az előfizetők száma a világon 2019-ig várhatóan 9,3 milliárdra nő a jelenlegi 6,6 milliárdról, az okostelefon-előfizetések száma pedig megháromszorozódik, és 2019-re várhatóan eléri az 5,6 milliárdot. A jelentés készítői szerint a mobil adatátviteli forgalom 2013 és 2019 között a tízszeresére, 10 exabájtra nő majd. Jakab Roland, az Ericsson Magyarország ügyvezető igazgatója a riportot ismertető budapesti háttérbeszélgetésen elmondta, hogy a növekedés motorja a videóforgalom, ennek javarészét a játékok generálják.

2019-ben a világ népességének több mint 90 százaléka rendelkezik majd 3G (WCDMA/HSPA) hálózati lefedettséggel, és 65 százalékuk számára lesz elérhető a 4G/LTE hálózat. A szélessávú mobil internet-előfizetések száma várhatóan eléri majd a 8 milliárdot.

Az egy előfizetőre jutó havi átlagos adatforgalom most 600 megabájt, 2019-re 2,2 ugyanez a szám gibabájtra nő. 2019-re a forgalom több mint 50 százalékát a videóforgalom fogja kitenni, míg a közösségi hálózatok és az internetes szolgáltatások külön-külön körülbelül 10 százalékos részesedéssel rendelkeznek majd.

Jelenleg a világ népességének tíz százalékára tehető az LTE-lefedettség, és az egyes régiókat tekintve nagyon eltérő a várható fejlődés, derül ki az Ericsson hetedik alkalommal elkészített, a Föld minden régiójából adatokat gyűjtő mobilitási jelentéséből. Észak-Amerikában, ahol jelenleg a legnagyobb az LTE-lefedettség, 2019-re már 85 százalékos penetrációra lehet számítani. Nyugat-Európában és az ázsiai és a csendes-óceáni térségben szintén gyors fejlődést várnak a szakemberek, míg Közép- és Kelet-Európában 2019-ben is a 3G technológia lesz a legjellemzőbb, 70 százalékos lefedettséggel.

A jelentésből az is kiderül, hogy 2013 harmadik negyedévében a világon 113 millió új mobilelőfizetést regisztráltak, aminek a 25 százalékát Kína adta. Az összes eladott készülék 55 százaléka okostelefon volt.

Jakab Roland beszélt arról is, hogy a felhasználók gyors és megbízható hálózatelérést várnak el a szolgáltatóktól, azt szeretnék, hogy bárhol bármikor hozzáférjenek az alkalmazásaikhoz. A felmérések azt mutatják, hogy például ha egy video nem töltődik le elég gyorsan, akkor a felhasználók 40 százaléka 10 másodperc után eláll a letöltéstől, 10 százalékuk pedig mindössze 4 másodpercet hajlandó várakozni. Éppen ezért a fejlesztések azt célozzák, hogy egy másodpercre szorítsák le az átlagos letöltési időt.