A mobilitás több, mint a konnektivitás

A mobilitás több, mint a konnektivitás - mondja Rékasi Tibor, a T-Systems vezérigazgatója
Vágólapra másolva!
„A vállalat tavalyi egységesítése sikerrel lezárult, és ennek eredményeképpen egy olyan, ütőképes ICT-portfólióval rendelkező vállalat jött létre, ami egyedülálló az országban – mondta előadásában Rékasi Tibor, a T-Systems vezérigazgatója a cég 2013-as konferenciáján.
Vágólapra másolva!

A szakember szerint az iparágat következő években meghatározó trend egyértelműen a „Big Data”, vagyis az elmúlt években felhalmozott információmennyiség okos felhasználásának a képessége lesz.

A mobilitás több, mint a konnektivitás - mondja Rékasi Tibor, a T-Systems vezérigazgatója Forrás: T-Systems

„Az informatikai beruházások eredményeképpen az elmúlt húsz évben rengeteg adatot gyűjtöttünk be, és most egy kritikus kérdés lesz, hogy ezeket az adatokat hogyan tudjuk feldolgozni,” mondta Rékasi Tibor. „Vajon agyonnyomnak-e minket ezek az adatok, és csak a költségeinket növelik azokkal a komplex tárolórendszerekkel, amiket építenünk kell és fent kell tartanunk, hogy tároljuk őket, vagy pedig tudjuk őket hatékonyan használni, és a megfelelő pillanatokban releváns információkat kinyerni belőlük,” tette hozzá.

Rékasi Tibor kiemelte, hogy az iparágat emellett olyan – az általános gazdaságra jellemző trendek – is meghatározzák, mint a hatékonyság növelésének az igénye, vagyis egyre jobban kell figyelni, hogy kevesebb erőforrással lehessen egyre gyorsabb és jobb minőségű szolgáltatást nyújtani. Ugyanennek a megközelítésnek a másik oldala azt megcélozni, hogy egy-egy feladat minél kevesebb erőforrást kössön le.

A technológiai változások természetesen ugyanígy meghatározóak. Különös figyelmet érdemel, hogy mára minden új telefon értékesítéséből 50% fölötti arányban részesednek az okostelefonok, és az új értékesített telefonok 70 százalékához azonnal egy-egy mobilinternet hozzáférést is vásárolnak. Ez az adat arra utal, hogy a nagyvállalatok felismerték, hogy az eszközök és a konnektivitás hozzáférhetősége mára szükséges feltétel a mobilitáshoz. (A maradék 30 százalék vagy olyan felhasználók vásárlásaiból adódik, akiknek korábban már volt mobilinternet-előfizetésük, vagy azokat az otthoni felhasználókat adja, akik a wifi-hálózatokra hagyatkoznak az okostelefonok hálózati funkcióinak kihasználásához).

Az egyre kevesebb felhasználható beruházási keret következtében egyúttal minden piaci szereplő arra kényszerül, hogy keresse azokat a megoldásokat, amik nem igényelnek házon belüli beruházást. Ennek a trendnek az eredménye a felhőalapú szolgáltatások töretlen menetelése. Jelenleg a hazai vállalatok mintegy 40 százaléka használ valamilyen felhőalapú szolgáltatást, ám iparági előrejelzések szerint ez az arány 2-4 éven belül 70 százalék körülire emelkedik majd.

Integrált megoldást (vagyis a felhőalapú szolgáltatások és a házon belüli rendszerek összehangolását) jelenleg a nagyvállalatok 78 százaléka, míg a kkv szektor közel fele, mintegy 48 százaléka használ.

A mobilitás azonban több, mint konnektivitás, figyelmeztetett Rékasi Tibor. Véleménye szerint az igazán fontos szempont, hogy a mobilitás milyen hozzáadott értékkel rendelkezik a vállalat szempontjából a versenyelőny tekintetében.

Erről szólva a vezérigazgató kiemelte, hogy a mobilitás hozzásegít hatékonyabb, a beruházási igényt csökkentő megoldások használatához, integrált megközelítéshez illetve az üzleti intelligencia hatékonyabb kihasználásához. Fontos, hogy a rólunk keletkező adatok a megfelelő helyen és időben a megfelelő információval lássanak el minket – utalt Rékasi Tibor újra a keletkező, hatalmas információmennyiség felhasználhatóságának kihívásaira és kockázataira.

A T-Systems iparágban játszott szerepéről Rékasi elmondta, hogy a vállalat előtt álló legnagyobb feladat, hogy a változási igényeket konzekvens módon iparági megoldásokká formálja, és hogy kihasználja az erős partneri hálózatból adódó konzultatív képességét.

Ehhez a versenyképességi tényezők folyamatos elemzésére, a szabályozói környezet alapos ismeretére van szükség, miközben a dinamikus iparág jellemzőinek megfelelve folyamatos párbeszédben kell maradni az iparág összes szereplőjével.

„Ez egy hónapról-hónapra változó, dinamikus világ,” foglalta össze Rékasi Tibor. „Amikor egy-egy transzformációt elindítunk, leginkább az ügyfelünk ügyfeleinek igényét kell szem előtt tartanunk.”