Ezek hajtják fel a Yum Brands árfolyamát:
Kedvező hírek érkeztek
A bizonyos szikra talán a csütörtöki reorganizációs terv lehetett, melynek értelmében a vállalat sokkal inkább összehangolja az amerikai és nemzetközi éttermeinek működését, nem csak a KFC, és a Pizza Hut, hanem a Taco Bell esetében is. Természetesen ebből még nehéz bármilyen számszerűsíthető következtetést levonni, az erőfeszítés azonban pozitívan értékelhető, melynek értelmében még az 1984 óta a cégnél lévő Rick Carucci, a vállalat elnöke is távozik.
Idekapcsolódó, hogy a Yum Brands közleménye szerint a következő másfél évben 750 millió dollár értékben vásárolnak majd vissza saját részvényeket. Bár a program nem új keletű a cégnél, hiszen az elmúlt 5 évben is 5,8 milliárd dollárnyi saját részvényt vásároltak vissza, az addicionális kereslet kedvezően hat a részvények árfolyamára, így árfolyamnövelő hatású. Az már csak hab a tortán, hogy a társaság fenntartotta a következő két negyedévre is a részvényenként 37 centes osztalékát.
Kiváló technikai kép
Persze, gondolhatják magukban az olvasók, ez mind szép és jó, de miért emelkedett közel 10 százalékot két nap alatt a hírekre a Yum Brands árfolyama, és miért nem csak mondjuk 1-2 százalékot?
A kérdésre a választ a technikai elemzés eszköztárának segítségül hívásával találhatjuk meg. Bár sokak ördögtől valónak tartják a részvények árfolyamának „összefirkálgatását”, a befektetők előszeretettel élnek ezzel a módszerrel, ami a nagymértékű elterjedtség miatt könnyen önbeteljesítővé is válhat.
A részvény ugyanis az elmúlt években folyamatosan emelkedő trendben mozgott, és többször is sikerrel fogta meg az árfolyamot. 2012 óta azonban egy masszív ellenállásba ütközött a részvény 74,5 dollár közelében, és háromszor sem tudta áttörni ezt a szintet a papír. Negyedszerre azonban sikerült, két hete ugyanis elérte a fontos szintet az árfolyam, a múlt heti kedvező hírekre pedig egyből történelmi csúcsokig húzták az árfolyamot a befektetők.
A történelmi csúcs pedig jó ómen, hiszen még egy konzervatív Fibonacci szint alapján számítva is 86 dollárig mehet el az árfolyam, ami a jelenlegi szintekhez képest még közel 10 százalékos ugrást jelentene.
Múló problémák
Technikai kép ide, kedvező hírek oda, a teljes fundamentális háttérről sem szabad megfeledkezni, ahol pedig szintén büszkék jelenthetjük ki: nem áll olyan rosszul a Yum Brands. Legalábbis annyira. A forgalom ugyanis még mindig zuhan az árbevétel szempontjából kulcsfontosságú kínai piacon, ahol nem csak a madárinfluenza botrány súlyos következményeivel, hanem az egyre erősödő versennyel is meg kell küzdenie a cégnek.
Ugyanakkor az év eleji 20 százalékos éves alapú visszaeséseknek már nyoma sincs, az előző hónapban is „csak” 5 százalékkal esett vissza a legalább egy éve nyitva lévő éttermek forgalma, ami még az elemzőket is meglepte. Azt pedig ne felejtsük el, hogy jövőre már szinte egészen biztosan növekedés jöhet az alacsony bázis miatt, ez pedig közel sem mellékes az árbevétel 60 százalékát adó kínai piacon.
Az elemzők mindenesetre már „megtették tétjeiket”, a Deutsche Bank szakértője 90 dolláros célárral vételre javasolta a papírokat, de a Stifel, valamint az RBC Capital Markets elemzője szerint is venni kell a részvényeket.