Ismét olyan vállalkozást mutatunk be, amelyik egy felhasználói problémának köszönheti a megalakulását. Hibás a termék? Körülményes a megoldáshoz vezető út? Nyegle az ügyfélszolgálat? Alapítsd meg a konkurenciát! Akár úgy is olvashatjuk, ez vezette Schreiner Balázst a vállalkozásáig. A NyomtassOlcson.hu webáruház hét éve virágzik.

Forrás: nyomtassolcson.hu

Milyen tapasztalatokkal, előképzettséggel vágtak bele a vállalkozásukba? Miért éppen a nyomtatástechnikát választották?

A NyomtassOlcson.hu webáruház 2006.09.28-án indult. Előtte csak azt tudtuk, hogy az e-kereskedelem előtt szép jövő áll, de nem választottunk terméket. Két véletlennek köszönhető, hogy épp a nyomtatókellékre esett a választás. Az egyik a saját negatív tapasztalatom. Átlagos felhasználóként rendeltem egy akkor már működő webáruházból tintapatront. Problémám volt vele, és az ügyfélszolgálat olyan nemtörődöm módon állt hozzám, hogy egyből tudtam, ezt én tudnám sokkal jobban csinálni. Ezzel párhuzamosan a testvérem talált egy nagyon jó nyomtatókellék beszerzési forrást, és a domain is az ő ötlete volt. Így beleástuk magunkat a témába. Felhasználóként sokkal jobban értettük, hogy mi az, ami egy átlagos felhasználónak problémát okozhat. A mai napig ezt az elvet követjük.

Milyen taktikával lendülnek túl a buktatókon?

Mi igyekszünk addig nyújtózkodni, amíg a takarónk ér. Ez a hitelválság kezdetekor meghálálta magát. Amíg sokaknak a túlélésre ment el az energiájuk, addig mi ezt a fejlődésre tudtuk fordítani. Így a válsággal párhuzamosan egyre több kkv-nak segítettünk költséghatékonyabban működni. Elkezdett számítani a havi néhány tízezer forint megtakarítás. Összességében minket szerencsére elkerültek a nagy mélypontok. Egyetlen olyan hónap volt a pályafutásunk során, amely gyengébb volt az előző évi ugyanazon hónapnál, ha jól emlékszem 2011. márciusa. Azonnal megvizsgáltuk a lehetséges okokat, és tettünk lépéseket.

Melyik a legsikeresebb termékük?

A legsikeresebb termékünk a hozzáállásunk. A kollégáim minden esetben a legjobb tudásuk szerint segítenek, és minden felmerülő kérdésre igyekeznek megadni a legjobb választ. Épp az elmúlt hetekben készítettünk egy felmérést. Az ügyfeleink négy legfontosabb érve mellettünk minőségi mutató, az ár csak az 5. helyen állt. Egyébként az ár évről évre hátrébb szorul ebben a felmérésben. Egyre tudatosabbak vagyunk.

Mi volt eddig a legkockázatosabb üzleti lépésük?

Az elmúlt évben megvásároltuk azt a IX. kerületi helyiséget, ahol működünk. Ez inkább talán optimizmus, mint kockázat, és némi hitelre volt szükségünk hozzá. Ezt én már kockázatnak tekintem.

Hogyan használják az online marketinget, a közösségi médiát?

Az online marketinget részben külsős cégek végzik. Hamar rájöttünk, hogy hatékonyabb, és olcsóbb, ha profikra bízzuk. Természetesen az irányt mi mutatjuk meg. Hetente küldünk hírlevelet, én magam írom, és nagyon magas arányban olvassák az ügyfeleink. Május és október között a feliratkozottak több mint 58%-a olvasott el legalább egy hírlevelet, és egy-egy levél olvasottsága 20-24% között mozog. Mondjuk én inkább magazinnak hívom. Minden levél feldolgoz egy-egy olyan problémát, amellyel a partnereinken keresztül találkozunk, vagy egy kis betekintést engedünk a mindennapjainkba. Így látják az ügyfelek, hogy egy webáruház mögött is emberek dolgoznak, a személytelen webshop pedig kap egy kis személyiséget. Ez sok munka, de ilyen arányú olvasottságot csak így lehet elérni. A közösségi médiát eddig nem használtuk túl hatékonyan, épp most keressük hozzá a megfelelő szakértői csapatot.