A nagy japán tengeri szállítmányozók 90 új, a cseppfolyós földgáz (LNG) szállítására alkalmas tankerhajót akarnak megrendelni 2020-ig. A hajók nagyjából 17,6 milliárd dollárba kerülhetnek és az Ázsiában növekvő LNG igényt szeretnék kielégíteni velük.

A cseppfolyós földgáz iránti igény nőni fog Kínában, Dél-Koreában, és a nukleáris energiától elforduló Japánban is. 2012-ben világszerte 250 millió tonnát tett ki az LNG kereskedelem, de 2020-ra ez 400 millió tonnára emelkedhet.

Japán második legnagyobb tengeri szállítmányozója, a Mitsui O.S.K. 2020-ra jelenlegi 70 egységről 110 hajóra növelné az LNG szállításra alkalmas tankereinek számát. A Nippon Yusen 70 hajóról 100 tankerre bővítené flottáját, a Kawasaki Kisen Kaisha pedig 20 új hajót akar rendelni.

A Mitsuinál azt mondták, hogy csak azután rendelnek hajót, miután szerződtünk az LNG partnereinkkel, akik egyaránt lehetnek termelők vagy vásárlók. A megrendelt tankerek száma attól függően változhat, hogy mikor és hány atomerőművet indítanak újra Japánban.

Japán a világ legnagyobb LNG importőre, az elmúlt években folyamatosan növekedett a cseppfolyó földgáz behozatala. A földgázt áramfejlesztésre használják, hogy pótolják a 2011 óta, a fukusimai atombaleset miatt biztonsági óvintézkedésből leállított atomerőművek kieső termelését. A nukleáris energia a japán áramtermelés 30 százalékát adta.

Egy LNG-tanker ára megközelítőleg 196 millió dollár. Ha véglegesítik a megrendeléseket, valószínű, hogy a szállítmányozók japán banki hitelekre támaszkodnak, és inkább japán hajógyártókat bíznak meg a megrendelésekkel.