Nem kellett sokat várni, és máris megérkeztek az első értékesítési adatok az amerikai karácsonyi bevásárlási szezon nyitányáról. Ezek szerint két nap elegendő volt ahhoz, hogy 3 milliárd dollárnyi értékű ajándékot vettek az internetes vevők.

Mit mond az Adobe?

  • Az Adobe által gyűjtött adatok szerint hálaadáskor és fekete pénteken is több mint 1 milliárd dollárt költöttek online az amerikai vásárlók. Az előbbi 1,062, valamint az utóbbi 1,93 milliárd dolláros értékesítési adatai is rekord nagyságúnak számít.
  • Szintén először fordult elő a történelem során, hogy az internetes vásárlások több mint 24 százalékát okostelefonon, illetve tableten keresztül bonyolították le az amerikaik e két napon. Éves alapon ez hatalmas, 118 százalékos növekedésnek felel meg.
  • Az okos kütyük tekintetében az Apple iOS alapú eszközei domináltak, melyeken keresztül 543 millió dolláros forgalmat generáltak a vevők, míg az Androidos eszközökön csupán 148 millió dollárnyit.
A 2013-as karácsonyi bevásárlási szezon online értékesítési előrejelzéseForrás: Adobe, Investor.hu

Mit mond az IBM?

  • Az IBM adatai szerint hálaadáskor 19, míg fekete pénteken 19,7 százalékkal bővült az online forgalom.
  • Habár az internetes adatforgalom terén az okostelefonok 24,9 százalékos részesedést értek el a tabletekkel (14,2%) szemben fekete pénteken, mégis utóbbiak generáltak nagyobb forgalmat. Az online kiadások 7,2 százaléka smartphone-okhoz, míg 14,4 százaléka tabletekhez köthető.
  • Az iOS és az Android rendszerek felhasználói közül az IBM adatai szerint is előbbiek domináltak. Egy iOS vásárló ugyanis átlagosan 127,9 dollárt költött, míg ugyanez egy Androidos vevő esetében "csupán" 105,2 dollár volt.