A színt egyébként a Pantone szakemberei nem önkényesen választják ki, hanem alaposan elemezve a trendeket a divatban, a közelmúlt és a közeljövő fontosabb eseményeinek grafikai megjelenésében, és még a mozifilmekben is.
Természetesen miután egy-egy színt hivatalosan az év színévé nyilvánítanak, csak hetek kérdése, hogy az üzletek polcait ellepjék az abban a színben készült termékek, az utcákon pedig megjelenjenek azok a hirdetések, amik az év színére alapulnak.
A Pantone kiadott közleménye egyébként meglehetősen költői magasságokba és mélységekbe megy a színnel kapcsolatban, szerintük a ragyogó orchidea első sorban a fantázia az inspiráció és a képzelet beindítására szolgál. A kreativitást és az eredetiséget ösztönzi, ami nélkülözhetetlen a mai társadalmi és üzleti környezetben.
A fukszia, a lila és a rózsaszín harmóniája szerintük önbizalmat és örömöt sugároz, miközben az ellenállhatatlan bája mindenkit magához vonz.
Ha beszélsz angolul, akkor érdemes elolvasni az eredetit, mert komolyan mondom, borról nem szoktak ilyen választékosan és poétikusan beszélni, mint ahogy erről a színről teszik.