„A cégünk viharban született”

2013.12.21. 08:00

Vezetője szerint az eujewel, más néven Elith design ékszerészet szinte egy véletlennek köszönheti, hogy egyáltalán létrejött. Egy sárga gyémánttal kezdődött minden. Szerelem volt első látásra.

Mit lehet tudni erről a szerelemről?

Részt vettem egy tájékoztatón, az akkor még működő DT-Diamond nevű cég jóvoltából. Ajánlatuk az volt, hogy színes gyémántot lehetett tőlük vásárolni befektetési célból, ők vállalták, hogy egy év múlva visszavásárolják x százalékkal többért. Befektetni való pénzem nem volt, de a végén a kezembe került egy 1 Ct körüli kanárisárga szív csiszolású gyémánt, mutatóba.

Attól kezdve csak az érdekelt, hogyan lehetne nekem ilyenem. Találtam jó beszerzési forrásokat, olyanokat, hogy rájöttem, ezzel kereskedni is lehetne. Elkezdtem vele foglalkozni, először hobbiszinten, és persze nem gyémántokkal, hanem féldrágakövekkel. Hát, innen indult az egész és ez nem ma volt, a többi már történelem.

A vásárlók most határozottan a fehér aranyat keresik, szinte kivételszámba megy egy hagyományos karikagyűrűForrás: eujewel.com

Ebben a szakmában mi a legnagyobb nehézség?

Egyrészt maga az arany. Az arany árfolyamához vagyunk kötve, ha az arany ára emelkedik, nekünk emelnünk kell. Volt, hogy fél év alatt háromszor kellett árat emelnünk, és az, amit mi kerestünk rajta, csak kevesebb lett. Nem tudtuk a teljes áremelkedést átterhelni a vásárlókra. A beszerzéssel nincsenek gondok, többnyire túlkínálat van a nagykereskedésekben is. Bár a csökkent kereslet miatt sok nagykereskedő szűkítette a kínálatot. Sokmindent nem lehet ma beszerezni, amit mondjuk 1-2 éve gond nélkül.

A nemesfémek, drágakövek maradandó befektetésnek is számítanak. Elég ez ahhoz, hogy a válság másképp érintse a területet?

A világválság és az arany értékállósága nekünk egy dolgot eredményezett, az arany árának emelkedését, és emiatt kényszerű áremelést. A válság kezdete óta az arany ára körülbelül az ötszörösére emelkedett, és ezt sajnos át kellett hárítani a vásárlókra. Jó üzlet volt nem olyan sokkal ezelőttig a befektetési aranytömb árusítása, de a befektetési arany, a befektetési célból vásárolt gyémánt piaca sajnos nem nálunk csapódott le.

Ennél azonban talán jellemzőbb, hogy a mi vállalkozásunk épp a válság elején kezdődött. Mi még nem tapasztaltuk meg a régi szép időket, amikor minden kerek volt, és a vevők pénzzel a zsebükben közlekedtek. A cégünk mondhatni viharban született. Kíváncsian várjuk, milyen lesz a piac válság nélkül.

Milyen új tendenciákat tapasztalnak a vásárlók körében?

Abszolút tendencia a fehér arany. A karikagyűrűk többsége vagy tiszta fehérarany, más színnel kombinálva. Már szinte ritkaság számba megy egy tiszta sárgaarany-karikagyűrű. Az általunk felhasznált alapanyag úgy 80 százaléka fehérarany. Nagyon szeretik a vásárlók, kövekkel kombinálva, legyen az akár cirkónia, akár gyémánt.  Nagyon divatos még most a fehárarany-vörösarany kombinációja is.

A vásárlók igényeire figyelni viharban és válságban: hosszútávú befektetés, akárcsak a drágakőForrás: eujewel.com

A másik, hazánkra nagyon jellemző tendencia, hogy sok régi nagy magyar ékszerkészítő felhagyott a gyártói tevékenységgel, és kizárólag a kereskedésre koncentrál. Szinte minden nagykereskedő csak importál, az ékszerboltok csak eladják a nagykereskedésekben vásárolt árut, nagyon kevesen tudnak egyedi igényeket kielégíteni, különösen megfizethető áron. Talán ez az, amiben mi többet, jobbat tudunk adni az átlagnál. Teljesen egyedi igények alapján elkészítünk szinte bármilyen elképzelést, ami lehetőségeinkből telik, megfizethető áron.

Mondjon egy példát.

Például van egy menyasszonyunk és egy vőlegényünk. Az egyiknek vékony gyűrű állna jól, a másik széleset szeretne. Nekik milyen karikagyűrűt ajánlunk és melyik nagykereskedő ajánlatából, úgy, hogy az egy párt képező két karikagyűrűnek egyformának kell lennie? Minket nem kötnek a szabványok, mi megcsináljuk ugyanazt a fazont, két különböző szélességgel, egyénileg, plusz költség nélkül!

Hogyan használják az online marketinget?

Nem szeretnénk ötleteket adni a konkurenciának, és a közösségi médiaműködésünknél bizonyára fontosabb is, hogy kitaláltunk és fejlesztettünk egy applikációt. Remélhetőleg egy hét múlva már elérhető lesz az Appstore-ban. Egy mobil alkalmazásról van szó, amely arra biztosít lehetőséget a hölgyeknek, hogy próbálgassák a gyűrűinket okostelefonjuk – bár egyelőre csak ha iPhone – képernyőjén. Egyszer kell lefotóznia a kezét a mobiltelefon kamerájával bizonyos szögben, és attól kezdve elég „lapoznia” a gyűrűink között. Pillanatnyilag mintegy kétszáz gyűrű szerepel az applikáció repertoárjában, de mire zöld utat kap az Apple-től, és bárki által letölthetővé válik – reményeink szerint ez tényleg nem több egy hétnél – 450 gyűrűből lehet majd választani. Kicsit elkésett a fejlesztés, szerettük volna már karácsonyra megvalósítani, ezért áthidaló megoldást találtunk ki. Készítünk egy ajándékkártyát. Ezen lesz egy QR kód, amit ma még leolvasva egy „hamarosan” felirat látható. Amint pedig kijön az applikáció, átveszi a helyét a link, amelyen letölthető. Lehet tőlünk vásárolni bármilyen értékű ajándékkártyát, és az a hölgy, aki karácsonykor megkapja, már az ünnepek alatt próbálgathatja gyűrűinket mobiltelefonja képernyőjén. Végül amit választ, januárban elkészítjük neki.