Vágólapra másolva!
Újabb bizonyítékot kaptunk arra, hogy a világ második számú élelmiszer kiskereskedelmi lánca tartósan is képes a sikerre. A francia Carrefour ugyanis sorozatban már a harmadik hónapban tudta növelni piaci részesedését hazájában, ez pedig mindenképpen kedvező jelnek számít a rövidesen érkező negyedik negyedéves értékesítési adatok előtt. Ráadásul aki eddig lemaradt a részvény hegymenetéből, az most újabb lehetőséget kapott, hogy felszálljon a hajóra.
Vágólapra másolva!

Íme, a francia mesterhármas a Carrefourtól

Nagyon úgy fest, hogy a Carrefour tartósan is képes piaci részesedésének növelésére Franciaországban. A december 1-jén végződő négy hét sorban már a harmadik volt, amikor képes volt legnagyobb versenytársai kárára növelni részesedését a francia élelmiszerpiacon.

Forrás: Kantar Worldpanel, Investor.hu

A vásárló az első a Carrefournál

Piaci pozíciójának megerősítése érdekében jelentős ingatlanvagyont vásárolt a Carrefour befektetőtársaival. A kiskereskedő 127 francia, spanyol és olasz - egyébként Carrefour márkanév alatt futó - áruházat vásárol meg pénzügyi befektetőtársaival egy közös vállalaton keresztül. A francia kiskereskedelmi cégnek nem is kellett mélyen a zsebébe nyúlnia az ügylet finanszírozására. Elég volt 45 saját tulajdonú francia bevásárlóközpontját felajánlania, amiért cserébe 42 százalékos részesedést szerzett a közös ingatlankezelőben.

Ezentúl sokkal nagyobb beleszólása lesz a Carrefournak a 172 áruház mindennapjába, amivel könnyebben tud majd a változó vásárlói igényekhez igazodni. Erre pedig igen nagy szükség van, hiszen az ügylet tárgyát képező egységek a spanyol, illetve francia bevételek a feléért felelnek. Egyes vélemények szerint az ingatlankezelőt akár a tőzsdére is bevezethetik a jövőben, a befektetőtársak pedig így kapnák vissza pénzüket. Komoly gondot azonban ez sem okozna a Carrefournak, hiszen könnyen többségi részesedésre tehetne szert.

Kínában is babérokra törne a Carrefour!

Hazai és egyben legnagyobb piaca mellett azonban a további kulcspiacokról sem feledkezik meg a menedzsment. Kínában például nagyszabású terjeszkedésbe fogott a Carrefour, aminek jegyében a következő három évben mintegy 100 városban jelennének meg Nyugat-Kínában a helyi egység vezetőjének elmondása szerint. Ez a jelenlegi 73 városban meglévő 236 egységhez adódna hozzá.

Kína jelentősége egyre nagyobb a Carrefour életében, 2012-ben már a negyedik számú nemzetközi piacának számított árbevétel alapján. A 2013-as adatok publikálása után azonban könnyen megeshet, hogy még előrébb lép a ranglétrán. A harmadik negyedévben például az egyik legnagyobb növekedéssel büszkélkedhet, a kulcspiacok közül csak a latin-amerikai országok teljesítettek jobban.

Forrás: Carrefour, Investor.hu

Nem módosítunk a haditerven!

Hogy ha esetleg kedvet kaptál a Carrefour részvényének megvételéhez, akkor az Investor Traderen keresztül könnyedén megvásárolhatod a részvényt. Mi egyébként a már korábban megfogalmazott stratégia szerint gondolkodnánk:

  • Továbbra is a november végén megfogalmazott stratégiát tartanánk érvényben. Bár az árfolyam nem tudott megragadni a 29 eurós szintek felett, és az 50 napos mozgóátlag alá is visszacsúszott a részvény, azért végül mégis jól vizsgázott a támasz. Így végül újra északi irányba fordult a papír. Persze, ha most sem sikerül legyűrni a fontos ellenállást, akkor egy dupla csúcs alakulhat ki, ami negatív jelzésnek számítana.
  • Ezek szerint a Carrefour részvénye ismételten kedvező hozam/kockázat arányú beszállóval kecsegtet. A 28,5-28,9 eurós vételi megbízásnál maradva ugyanis 2-2,3-szor nagyobb hozam is elérhető, mint amennyit kockáztatunk.
  • Nem nyúlunk a legutóbb lefektetett célárhoz, illetve a stop-loss szinthez sem. Előbbit 36 eurónál, míg utóbbit 25,3 eurónál határoztuk meg. Így akik már eredeti, augusztusi ötletünket megfogadták, azok már 10 százalék profitot a zsebükben tudhatnak (feltéve, ha nem ugorja át réssel a stopot az árfolyam).
A Carrefour napi grafikonja (Párizs) Forrás: Carrefour, Investor.hu

Mielőtt pozíciót nyitnánk, célszerű figyelembe venni, hogy a francia élelmiszer kiskereskedelmi lánc rövidesen negyedik negyedévi értékesítési adatait is közzéteszi. Erről a két hét múlva, azaz január 16-án rántja le a leplet. Részletesebb számokkal pedig a várhatóan március 6-án megjelenő éves jelentésében találkozhatunk.

A Carrefour fundamentumaira korábban már többször is felhívtuk a figyelmet az Investoron is. Íme, a paletta: