Ha téged is idegesít a QR kód

QR kód helyett kattintás, webszájt helyett egész lista: egy próbát megér
Vágólapra másolva!
A fejlett marketing régóta tapogatózik abban az irányban, hogyan tehetnék interaktívvá a nyomtatott, közterületen látható hirdetéseket. A QR kód kézenfekvő megoldás lett volna, de a felhasználóknak nagyon nem sikerült megszeretniük. De lehet, hogy megérkezett az alternatíva.
Vágólapra másolva!

A Mashable tegnap cikkezett egy Clickable Paper nevű alkalmazásról. Ha csak két perc tizennégy másodpercet szánsz a témára, itt a szöveg nélkül magáért beszélő videó. Az alkalmazást a Ricoh fejlesztette, elérhető androidra és iOS-re egyaránt, Japánban 2012 óta létezik egy igen hasonló app. Működése egyszerű: vidd a telefonod a kérdéses oldal fölé, majd ne csinálj SEMMIT. Nem kell zoomolni, nem kell a logót keresgélni, kattintani kell és kész. Katt után az app több lehetőséget kínál fel, a releváns Amazon linket, az odavágó YouTube videót, a webszájtot. És persze a közösségi megosztás palettáját. Ez a minőségi váltás a kódhoz képest, ami a lehetőségek tárháza alatt a webszájtot értette – és mást semmit.

Ne feledjük, a keresőóriás szívébe sem lopta be magát a QR-ezés: Google Goggles néven éppen ma két éve jelent meg a beazonosító funkció androidra.

Persze aki megszerette a totál anakronisztikus kis Vasarely-utánérzés négyzetet, használhatja továbbra is egészséggel.