Ha igen, akkor jó, mert a szivárgások szerint a Google ezen dolgozik éppen.

Mi történik, ha a Google beszáll az online repülőjegy-vásárlásba? Reméljük, hamarosan kiderülForrás: AFP/Julian Stratenschulte

Hogy a szolgáltatás pontosan mi lesz, még nem tudni, de a Business Insider szerint a Ryanair CEO-ja, Michael O’Leary úgy nyilatkozott róla, ha kész, mind lehidalunk. És lássuk be, ha van intézmény korunkban, amelynek nem kell bizonyítania, az a Google. Ha ők beleállnak egy témába, ott paradigmaváltás lesz.

O’Leary, Írország egyik legvagyonosabb férfiúja annyit árult el a közös tervről, ha ez bejön, örökre megváltozik az, ahogy jegyet veszünk egy légi útra. Minden részlet top secret, a megszokott, szuper könnyű élmény vélhetőleg szokás szerint úgy simul majd a felhasználóra, mint a pamutlatex maxipulcsi: így válassz célpontot, így találd meg a legolcsóbb megoldást, így kerüld el a tolongást, így vidd fel a fedélzetre a cicádat. Meg minden egyéb, ami csak a Google-nak jut eszébe.

O’Leary elárulta, hogy az izgalmas közös munka egy pennyjükbe sem kerül – ami a hírhedten fösvény takarékos légitársaságnak bizonyára egyáltalán nem mindegy: „A Google már csak Google, minden fellelhető járat árait egy helyen akarja megmutatni, de tőlünk ezért nem kérnek pénzt, a költségeket a hirdetéseikből fedezik.”

A forradalom technológiai természetű lesz, nem a járatok rutinján változtat, hanem a terjesztésen. Minőségi elmozdulásra számíthatunk a digitális és mobil irányba. „Öt éven belül mindenki a mobiljáról fizeti majd a jegyét”, véli O’Leary. Sőt, ha nassolnivalót, üdítőt vesz a fedélzeten, azt is. Utasaik egyéni profilt kapnak, ezen nyilvántartják, ki milyen gyakran repül, jellemzően hová és kivel. „Évi tizenkét üzleti útra például mondhatjuk azt, legyen tizenhárom, és akkor tessék, itt egy ingyenjegy a feleségednek.”

Mit mondhatnánk, ha tényleg forradalmasodik a fapados repülés, az simán mindenkinek jó lesz. Mert jelenleg, ne kerteljünk, nem kevés sebből vérzik a műfaj, gyakrabban járunk így, mint hogy adjunk tíz forintot, majd szemrebbenés nélkül eljussunk Rómába. De ahová a Google beteszi a lábát, ott általában borítékolható a hepiend. Mi mindenesetre hálásan drukkolunk!