Az óév végén még arról számoltunk be, hogy 2013 egyik legnagyobb befektetési sztorija a Best Buy volt, még annak ellenére is, hogy az év vége felé közeledve megbicsaklott az emelkedése. A tendencia azóta sem változtott, sőt, a karácsonyi szezon értékesítési adatai jókora eladói nyomást helyeznek a részvényre.
Óriási csalódást okozott az amerikai Best Buy kiskereskedelmi cég, melyet korábban 2013 befektetési sztorijának is kikiáltottunk. 2014 azonban már nem róla szól, amit jól mutat, hogy a mai kereskedésben mintegy 30 százalékos bukót halmozott fel.
Ennek oka, hogy a legalább 14 hónapja nyitva lévő üzleteiben 0,9 százalékos forgalom csökkenéséről számolt be a karácsonyi bevásárlási időszak után. Hiába adott ugyanis hatalmas árkedvezményeket a kiskereskedő, a vevők nem rohamozták meg olyan mértékben a boltjait, mint amire számítottak.
Ráadásul emiatt jókora nyomás helyeződött az üzemi szintű profitabilitásra is. A menedzsment várakozásai szerint az egyszeri tételek kiszűrése mellett 175-185 bázisponttal alacsonyabb lehet az üzemi margin a negyedik negyedévben, mint az előző év azonos időszakában.
Egyedül a tavaly lefektetett új stratégia ékköveként emlegetett online szegmens teljesített jól, e téren ugyanis 23,5 százalékos bővülésről számolt be a Best Buy.
Az elmúlt napokban nem a Best Buy az egyetlen szereplő, aki a gyengébb karácsonyi szezon miatt kénytelen visszavágni előrejelzésein. Erre a sorsra jutott korábban a jóganadrágjairól híres Lululemon, és a Family Dollar is a tengerentúlon.