Wolf Gábor: „Érd el, hogy az ügyfeled veled feküdjön le!”

Wolf Gábor szerint nincs vesztegetni való idő: a kkv szektornak most kell bekapcsolódnia a mobilmarketingbe, ha versenyelőnyre akar szert tenni.
Vágólapra másolva!
Az okostelefonok mára a marketing egyik legfontosabb csatornájává váltak. Wolf Gábor marketingguru most összefoglalta, hogyan lehet versenyelőnyhöz jutni a mobilmarketing területén.
Vágólapra másolva!

Bár eleinte leginkább az üzletemberek, valamint az Y és Z generáció körében volt általános az okostelefon használata, mára egyre nő a felhasználók száma. Mindennapossá vált a mobilon való email-olvasás, internetes böngészés és keresés, QR-kód beolvasás, valamint applikációk letöltése és használata.

“Ha valaki mostanában honlapot készít, vagy megújítja a meglévőt, az új szájt feltétlenül mobilra optimalizált legyen!”, tanácsolja Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Ez azonban nem a honlap kicsinyített mását jelenti, hanem lényegében egy új, egyszerűsített, a lényegre koncentráló weboldalt. A mobilon nem kell sok szöveg, nem kell sokat “győzködni” a vevőt, hanem egy releváns ajánlattal azonnal a lényegre lehet térni. Érdemes telefonszámot, akár ingyen hívható zöld számot szerepeltetni a mobilbarát honlapon, amely egyetlen gombnyomással hívható – elvégre telefonról beszélünk.

Ha telefonálásra ösztönözzük a vevőt, a siker érdekében érdemes értékesítési szöveggel készülni. Például egy üzlet külön telefonszámot dedikálhat erre a célra, és ha valaki azon jelentkezik meg lehet kérdezni, hogy itt van-e a közelben és be lehet hívni az üzletbe.

Mobilbarát email

Az okostelefon-tulajdonosok rendszeresen nézik telefonjukon az emailjeiket. Ezért fontos, hogy az online hírlevelek könnyen olvashatóak legyenek mobilon is. Ez az úgynevezett reszponzív email, amikor a megjelenés alkalmazkodik ahhoz a mobil eszközhöz, amelyen éppen nézik.

A legjobb, ha csak szöveg és link is szerepel az emailben. A linket javasolt gombként megjeleníteni, mert az okostelefon képernyője kicsi, ezért a levélben szereplő linkre nehéz rákattintani. A levélben lévő fotó ugyancsak legyen hivatkozás, mely a honlapra mutat.

QR kód

Az okostelefon egyik legkézenfekvőbb marketing célú alkalmazása a QR-kód használata. A szórólapokra, névjegyekre, Dm-ekre ma már kötelező QR-kód elhelyezése. A QR-es posztert például egy dél-koreai cég után egy magyar pékség csinálta meg először. A plakáton az egyes termékek képe alatt egy QR-kód volt, melyet beolvasva a termék a webshop kosarába került és azonnal meg lehetett vásárolni.

Légy appra-kész!

Ha a vevők rendszeresen visszatérnek, huzamosabb ideig használják a vállalkozás termékét vagy szolgáltatását, esetleg magas a termék nyereségtartalma, megfontolandó mobilalkalmazás, app használata.

A kis- és közepes vállalkozások számára sablonok is léteznek, mert így kész megoldást kaphat kézhez évente nagyjából egy okostelefon áráért. A Marketing Commando is használt már ilyet az egyik konferenciáján, amikor a rendezvény programja, a helyszín rajza és még számos információ volt elérhető az app segítségével.

Ha egy vállalkozás szeretne saját applikációt fejleszteni az úgynevezett mobil web app használata javasolt – kezdetben mindenképpen, mert az olcsóbb, kereshető a keresőkben és bármilyen operációs rendszerű telefonnal használható.

Közösségi média a mobilon

Nagyon sokan – néhányan már-már addiktív módon - követik a Facebook bejegyzéseket napközben az okostelefonjukról. Azonban a hosszabb bejegyzéseket nehéz a mobileszközök kisméretű képernyőjén elolvasni, ezért ezeken a fórumokon érdemes időközönként rövidebb bejegyzéseket és képeket is posztolni.

Offline mellékhatások

Akárhányszor megjelenik egy új csatorna, a hagyományos utak felszabadulnak. Az Ipsos által publikált Mobinauta felmérés rámutatott, hogy a felhasználók az okostelefonjukat – bár egyre több funkcióját használják a készüléküknek – többnyire még mindig telefonálásra használják. Azonban egyre többen hirdetnek online, ami maga után vonja, hogy a hagyományos módszerek hatékonysága megnő az egyre csekélyebb reklámzaj miatt.

Ez elhozhatja a telemarketing és az sms második aranykorát. Az sms ráadásul – amellett, hogy nagyon hatékony, mert szinte mindenki megnyitja - egy nagyon egyszerű módját is kínálja az okostelefon kiaknázásának: linket küldhetünk az üzenetben, amelyet aztán könnyedén meg lehet nyitni. Emellett egyre népszerűbb az mms, azaz képes üzenet küldése, melyre az egyik mobil szolgáltató kedvező konstrukciót kínál fogyasztói és céges ügyfelekre is.

Mi a jövő?

A trendek alakulását szemlélve a jelentőségét és az elterjedését tekintve az okostelefon lehet a jövő tévéje. Olyan nélkülözhetetlen eszközzé kezd válni, amire eddig nem volt példa, hiszen a böngészés, email-olvasási funkciók mellett olyan fontos használati tárgyak alternatívája, mint az ébresztőóra, a számológép, a GPS vagy a zenelejátszók.

Ez magyarázza, hogy az okostelefon-tulajdonosok egy része még az ágyba is magával viszi a készülékét és negyven százalékuk már azelőtt megnézi az emailjeit mielőtt kikelne az ágyból. “Ha már így van, miért ne olvashatná a mi hírlevelünket vagy Facebook-bejegyzésünket? Érd el, hogy az ügyfeled veled feküdjön le!” – tanácsolja Wolf Gábor, hozzátéve, hogy nincs vesztegenti való idő: a kis- és közepes vállatoknak most kell csatlakozniuk az okostelefon trendhez.