Mától a KLM felajánlja twitteres követőinek, hogy a repülőjegyért, illetve különböző szolgáltatásokért fizethetnek a Twitteren keresztül. A módszer nem egészen ugyanaz, mint ahogy az iTunes a profilunkon egyfajta hitelkártyát tart fenn. De ha a jelenségből tendencia lesz, akkor a csiripoldalon egyszer csak felpörög a kereskedelem, számol be róla a Marketing Land.

A rendszer, amelyet a légitársaság szerint a felhasználók hoztak fel először, úgy működik, hogy a KLM egy Facebook- vagy Twitter-üzenetben átküld egy linket az ügyfelének, aki a linkre kattintva kiválasztja, melyik módozattal szeretne fizetni. A tranzakciót aztán már inkább a KLM weboldalán ütik nyélbe, mint a közösségi felületeken.

Ettől függetlenül, bár hivatalosan sehol nem jelentették be, úgy hírlik, a csiripszájt összefogott a Stripe nevű internetes fizetési oldallal, hogy a jövőben közvetlenül lehessen utalásokat indítani a Twitterről. A Marketing Land úgy véli, szemléletváltás híján ez aligha következik be: a twitteres felhasználói élmény, felhasználói kultúra alapja jelenleg inkább a hagyományos tukmáló eszköztár. Márpedig ahhoz, hogy a ma kétségkívül feltűnő ötlet örömteli rutinná váljon, a színtiszta push marketing helyett a pull és push marketing egyfajta elegyére van szükség.