Aki ad, az nyer! Aranycsapat a kkv-szektorban

2014.03.10. 11:29

Az üzleti életben nem lehet túlbecsülni a kapcsolati háló jelentőségét, potenciálisan bármelyik kézfogásban ott simul egy sokmilliós tranzakció. Erre épül a hazánkban 2008 óta működő networking klub, a BNI Magyarország működése. A múlt héten jött létre a legújabb csoportjuk, szám szerint a négyszázötös. A nevük Aranycsapat.


Akár hetente köthetnek új üzleteket a networking esemény résztvevőiForrás: www.imagesbyrajna.com

A tagság a leggyakrabban üzleti reggeliken jön össze. Az események menetét évtizedes tapasztalat csiszolta, itt kidolgozott és szigorúan követett szabályok alapján köttetnek szakmai ismeretségek. Saját felmérésük szerint 2013-ban a networkinget fontosnak tartó vállalatok 10-15 százalékos növekedést értek el, 45 százalékuk pedig növelte alkalmazottai számát.

„Csoportjaink jellemzően kis- és középvállalkozókat tömörítenek, így van ez a BNI újonnan alakult Aranycsapatánál is, de korántsem kizárólag a szektor képviselőit találjuk meg az immár 600-nál több főt számláló hazai szervezetben” – kezdi Ferling József, a BNI kommunikációs igazgatója. – „Évek óta képviselteti magát csoportjaink jelentős részében az egyik telekommunikációs óriásvállalat. Aki ad, az nyer! – szól a mottónk. Úgy látszik, ezt a multinacionális vállalatok is felismerik, és látják a komoly üzleti lehetőséget a BNI-ben.”

A csoportok tagjai heti rendszerességgel találkoznak, és bemutatják egymásnak és vendégeiknek a saját termékeiket, szolgáltatásukat. Megbeszélik aktuális üzleti kihívásaikat, megnyitják egymás előtt üzleti kapcsolatrendszerüket. „Bizalmi alapon ajánlják egymás cégét ismeretségi körükben” – mondja el Szenczi Dalma marketingvezető. „Egy csoportban egy-egy szakterületnek kizárólag egy képviselője van, így csoporton belül nem jön létre konkurenciaharc.” Mind a klub népszerűségét, mind a tagság bizalmát növelheti, hogy a nyélbeütött üzletek után sem kell jutalékot fizetniük.

„Kiemelt figyelmet fordítunk a folyamatos fejlődésre” – folytatja Ferling József, „így minden évben felmérjük tagjaink elégedettségét. A 2013-as eredményekből többek között az is kiderült, hogy tagjaink több mint fele 10 évnél régebbi, stabil vállalkozás vezetője, vagy tulajdonosa. Túlnyomó többségben (83 százalék) szolgáltatásprofilú cégek regisztrálnak hozzánk, de kis- és nagykereskedők, illetve termékgyártók és viszonteladók is képviseltetik magukat csoportjainkban.”

Az üzleti reggelik mellett a BNI vállalkozóképzéssel is foglalkozik. „Igyekszünk minden eszközt megadni nekik, amivel növelhetik tagi, végül üzleti sikereiket, és elsajátíthatják a tudatos üzleti kapcsolatépítés, a networking fortélyait” – mondja a marketingszakember. – „Ezen kívül rendszeresen szervezünk nagyobb szakmai eseményeket. Vállalkozóink ilyenkor gyakorlatorientált üzleti előadásokat hallgathatnak, később kitérünk hazai sikertörténetre, végül körasztalos bemutatkozási lehetőséggel segítjük őket kapcsolati tőkéjük és üzleti ismereteik bővítésében.”