A napokban megváltozott a Google találati oldal layoutja. Összegyűjtöttük a legfontosabb változásokat, és azt, hogy mire érdemes odafigyelned a saját oldaladdal kapcsolatban.

Ahhoz már hozzászokhattunk, hogy a vezető amerikai szolgáltatók, mint a Google vagy a Facebook, időről-időre, előzetes bejelentés nélkül vezetnek be apró (vagy nem is annyira apró) újításokat. A Google találati oldalának ráncfelvarrása azonban még így sem túl gyakori, tehát mindenképpen megéri vetni rá egy pillantást.

Az amerikai felhasználók már múlt héten elkezdtek írogatni róla, de nálunk csak a napokban jelent meg (én konkrétan tegnap este láttam először). A Google találati oldala jelenleg így néz ki:

Így néz ki tegnap este óta a Google találati oldala.Forrás: Google

 Nézzük a legfontosabb változásokat:

  • Eltűntek az aláhúzások: Igen a linkeket kékkel írták, és aláhúzták, mióta - nem is tudom, mióta léteztek linkek. Az aláhúzás most eltűnt, és csak akkor jelenik meg, ha az egeret a kék szöveg fölé visszük.
  • Megváltozott a betűtípus és a betűméret: Az új, nagyobb betűméretből persze kevesebb fér ki egy sorban, az oldalak címsorát viszont a kereső könyörtelenül levágja a sor végén, tehát érdemes lehet végignézni a honlapodat, hogy meg kell-e változtatnod valamelyik oldal title címkéjét
  • Növekedett az egyes találatok közötti eltartás: más szóval tagoltabb lett az oldal. ez részben jó, hiszen áttekinthetőbbek a találatok, másrészt viszont értelemszerűen kevesebb találat fér az első képernyőre, mint korábban. Egy újabb változás, ami arra utal, hogy radikálisan felértékelődnek a kereső legelső találati helyei. Írtunk már ilyenről a Google Glass kapcsán, nem is olyan régen.

És a legfontosabbat a legvégére hagytuk, sőt egy másik képet is mutatunk hozzá:

Megváltozott a fizetett találatok kinézete is az új Google-dizájnbanForrás: Google

 Igen, teljesen máshogy néznek ki a fizetett találatok!

Korábban ugyanis ezek a fehértől eltérő alapszínnel, a mostaninál sokkal jobban elkülönítve jelentek meg az organikus találatok mellett és alatt. A karantént jelentő dobozt azonban most egy egyszerű sárga címke váltotta fel, illetve egy alig látható vonal, ami a középső hasábban megjelenő hirdetések és az alattuk kezdődő, organikus találatok között húzódik.

Ez a változás annak a tavaly kezdődött programnak a része, amelynek keretében a Google a hirdetések különféle megjelenítésével kísérletezik. A cél, természetesen, hogy miközben a fizetett linkek továbbra is egyértelműen azonosíthatóak maradnak, minél inkább organikus részét képezzék a találati oldalnak, és minél kevésbé zavarják a felhasználói élményt.