Közel 7 milliárd sem elég a Volkswagentől

Vágólapra másolva!
Nem támogatja a svéd Scania igazgatósága legnagyobb tulajdonosa, a Volkswagen 6,7 milliárd eurós felvásárlási ajánlatát. A kamiongyártó vezetése kevesli a felajánlott összeget és azt tanácsolja a kisrészvényeseknek, hogy ne fogadják el az ajánlatot.
Vágólapra másolva!

A Scania igazgatósága azt ajánlja kisebbségi részvényeseinek, hogy ne fogadják el a Volkswagen által felajánlott árat, amit német cég a svéd kamiongyártó részvényeiért tett.

A Volkswagen még februárban jelentette be, hogy 200 svéd koronás árfolyamon megvásárolná a Scania részvényeit, függetlenül attól, hogy melyik részvényosztályba tartoznak. Egyébként a részvényeket hétfőtől lehet felajánlani (április 25-ig), ha valami el akarja azt adni a 200 koronás áron. A Scaniának „A” és „B” típusú részvényei vannak, árfolyamuk lényegében megegyezik, csak eltérő jogok kapcsolódnak hozzájuk.

Ez kevés lesz

A februári bejelentés előtti árfolyamhoz képest a 200 koronás ár 36 százalékos prémiumot jelent, viszont a Scania igazgatósága szerint még ez is túlságosan alacsony. Ahogy fogalmaznak, az ajánlat nem tükrözi a vállalat hosszú távú fundamentális értékét, és az akvizíciótól várt szinergiákból adódó előnyöket sem. Egyébként az ajánlat februári bejelentését követően a 200 koronás szint közelébe ugrott hirtelen az árfolyam,a honnan nem is mozdult el érdemben a ma megjelent hírekig.

Forrás: Investor.hu

Carl Rosen a Svéd Részvénytulajdonosok Egyesületének (akik több ezer kisebbségi magán részvényes érdekeit képviselik) elnöke úgy fogalmazott, hogy ők továbbra is várnak egy olyan ajánlatra a Volkswagentől, amit el tudnak fogadni. Emellett Rosen elmondta, hogy megnézik az igazgatóság riportját is, és utána alakítják ki saját véleményüket, amit majd tagjaik számára ajánlani fognak.

Forrás: Scania

Már most is többségi tulajdonban van a Volkswagen

A Volkswagen (MAN leánycégével együtt) összesen a részvények 62,6 százalékát birtokolja jelenleg, míg a szavazati jogoknak a 89,2 százaléka az övék. A Volkswagen célja, hogy 90 százalék fölé menjen a Scaniában, ugyanis, ha ez megtörténik, akkor kényszerítheti a kisebbségi részvényeseket, hogy adják el neki a részesedésüket, ezzel pedig 100 százalékos befolyást szerezhetne a német gyártó, kivezetve a tőzsdéről a céget. Ha ez nem történik meg, akkor viszont a Volkswagen nem érdekelt a részvények megvásárlásában.

A német gyártó egyébként a teljes bekebelezéssel azt szeretné elérni, hogy sokkal eredményesebben tudjon versenyezni két fő riválisával a Daimlerrel és Volvóval. A Volkswagen az elmúlt évek során milliárdokat fektetett a svéd társaságba, viszont abból csak kevés pénzügyi hasznot tudott húzni, ugyanis a kisebbségi tulajdonosok nem osztottak meg minden technológiai fejlesztést, írja a Bloomberg.

Forrás: MAN

A Volkswagen éppen azt várja az ügylettől, hogy a kooperációval több színtéren (hajtáslánc, alváz, vezetőfülke és elektronika) is képes lesz elérni szinergiát. A MAN-nal már meg is kötötte a Volkswagen azt a megállapodást, ami lehetővé teszi, hogy a Scaniával szorosabban együttműködjenek.

Ugyanakkor a Scaniánál pedig attól félnek, hogy a Volkswagen lépésével a MAN-integráció miatt csökken majd a hatékonyságuk, hiszen a Scania 9,7 adózás előtti eredményhányadot ért el tavaly, míg a MAN mindössze 1,1 százalékost.

Forrás: Investor.hu

A MAN és a Scania integrációjával mindenesetre a világ második legnagyobb kamiongyártója jönne létre, megelőzve a Volvót, viszont még továbbra is jócskán lemaradva a Daimler mögött.

Forrás: Investor.hu

A Scania árfolyama négy százalékos mínuszba csúszott a hír megjelenését követően, majd onnan egy kicsit magára talált, de még így is 2,3 százalékos mínuszban járt késő délután a nagyot javuló nemzetközi hangulat ellenére.